Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #1 Del Skrevet 11. februar 2009 Vi har fått tilbud om barnehageplass og idag var jeg og hilste på i barnehagen. Mitt aller første inntrykk var ikke det beste. Hun som møtte meg såg sliten og herjet ut, og det samme gjorde interiøret i barnehagen. Det såg rett og slett litt trist ut der. Jeg reagerte på ett par forhold, som en usikret stikkontakt (gammel type) og en oljeovn som stod mitt på gulvet. Når gutten min ville bort og ta på denne spurte jeg om han kunne brenne seg og da fikk jeg et usikkert "eeeh, jeg er ikke helt sikker på hvilken temperatur den står på nå"... Med andre ord så var det mulighet for at han kunne brenne seg på den? Den tiden jeg var de fleste barna ute og lekte, men jeg kunne ikke se om de ansatte lekte med barna. Jeg vet ikke om det er vanlig heller? Det såg ikke ut som om barna hadde noe spesielt med leker å leke med ute, og siden alt var nedsnødd kunne jeg ikke se om det var noen lekeaparater der. Men jeg tror de hadde en akebakke. Jeg er virkelig i tvil om vi skal takke ja til plassen, men det var også en del ting som jeg syntes var positivt, blant annet så fikk jeg et veldig godt inntrykk av hun ene som jobbet der. Jeg synes også at det er positivt at de har turdag en dag i uken. I tillegg har de bakedag en dag, varm lunsj en dag og hjemmebaket brød de to andre dagene. Dette er snakk om en familiebarnehage med åtte barn, jeg vet ikke helt hva man kan forvente? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139622612-litt-usikker-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #2 Del Skrevet 11. februar 2009 Ser jeg uttalte meg litt feil om hun som arbeidet der. Det var ikke det at hun såg sliten ut (herregud, det spiller jo ingen rolle), men mer hvordan hun virket. Sliten blir liksom ikke riktig, distansert tror jeg blir en bedre beskrivelse, men heller ikke det er helt riktig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139622612-litt-usikker-n%C3%A5/#findComment-139623079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #3 Del Skrevet 11. februar 2009 Nesten som med meg. Eg var og kikka på barnehagen som vi har fått tilbud om plass i, idag, og er usikker på om eg skal takke ja eller ikkje. Hadde litt vondt i magen mens eg var der, men trur det i stor grad skyldes at eg gruer meg til å sende guttungen fra meg. Mykje av det du skriver er likt, som turdag, bakedag, varm lunsj og heimebaka brød. Kanskje det er samme barnehage? Liten familiebarnehage er det også. Barnehagen her held til i et eget hus. Det var lite, men trur det er meir trygt for dei små enn å ha dei i store lokaler. Er i ettertid litt usikker på korleis dei som arbeider der er med ungane, for vi kom midt i sovinga så eg fikk ikkje egentlig observert det så godt. Litt dumt av meg å ikkje tenke på det. Det som eg også synest at er positivt er at det er ein førskulelærer på jobb to dager i uka. Kan ikkje gi noken råd til deg om ka du skal gjere siden eg er i tvil sjøl. Lytt til magefølelsen din, du. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139622612-litt-usikker-n%C3%A5/#findComment-139623374 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2009 #4 Del Skrevet 11. februar 2009 Har sittet og gått gjennom besøket i hodet mitt og når jeg tenker tilbake har jeg et betraktelig bedre inntrykk enn det jeg følte da jeg kom hjem. Det er nok som med deg at jeg gruer meg til å gi fra meg ansvaret til noen andre. Etter å ha tenkt over hvordan besøket forløp seg så har jeg kommet frem til at de som jobbet der virket veldig hyggelige, det første inntrykket kom vel helst av at jeg måtte stå ansikt til ansikt til den personen som muligens skal passe mitt lille gull om noen måneder, og ubevisst prøvde å finne noe negativt. Jeg må innrømme at det er vanskelig å tenke på at det er knappe to måneder igjen til jeg skal tilbake på jobb og noen andre skal passe mini på hverdagene. Han føles så liten ennå, og selv om han da vil være året gammel så føles det allikevel tøft. HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139622612-litt-usikker-n%C3%A5/#findComment-139623659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå