Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 11. februar 2009 #1 Skrevet 11. februar 2009 Er på utkikk etter litt grove havrekjeks uten for mye salt, sukker og hardt fett. Ikke noe han får ofte, men kan være greit å ha på luringa...:-) Han har smakt Digestives, men vil ikke gi han det så mye, krysser fingrene for at det finnes et sunnere alternativ der ute.
monca*84*j12 Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 Denne kan jo være interessang for deg=) http://www.klikk.no/foreldre/article349888.ece
happygilmore Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 om du er villig til å mikse sammen en enkel(!) deig selv, så anbefaler jeg disse: http://healthycooking.suite101.com/article.cfm/banana_apricot_and_nut_cakes lagde dem i går, ligger og snacker på dem nå veeeldig gode! og sukkeret kan kuttes ut.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Takk takk takk for gode svar begge to! =)
Mini LK Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 De fleste små rundt denne alderen godtar faktisk å tygge på en kavring, hvis de ikke har stiftet kjennskap med andre typer kjeks fra før av da.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 12. februar 2009 #6 Skrevet 12. februar 2009 Hehe, stemmer det Mini LK, de er ikke så storforlangende. Foreløpig har han kost seg stort med Wasa Husman knekkebrød=) Jeg savner imidlertid noe å kunne gi når det er f. eks bursdagsfeiring i familien. Svigerfamilien maser på at han må få smake kake, krem, is, sjokolade osv.....men mannen min og jeg vil ikke ha en sukker-gærn ettåring. Så da er det supert hvis det finnes noe halv-godt og samtidig halv-sunt vi kan gi han som erstatning for det supersøte som svigersen vil putte i han;-)
emmy99 Skrevet 12. februar 2009 #7 Skrevet 12. februar 2009 Hvis du går på helsekost butikkene så finnes det massevis av "sunne" kjeks til både voksne og barn..
**micke** Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 hva med tørr frokostblanding? cheerios etc?
TreHjerter Skrevet 12. februar 2009 #9 Skrevet 12. februar 2009 Uten at jeg vet næringsinnhold i detalj, herdet fett osv, så skal visst disse Lazytown-kjeksene være "sunne", på linje med grovt brød mener jeg å ha lest et sted.... Problemet her igården er at de er så "sunne" at barna ville ikke ha de Smaker ikke søtt i det hele tatt, så fristet ikke, he-he. Jeg synes de var gode da!
Juni 2009 * April 2012 Skrevet 12. februar 2009 #10 Skrevet 12. februar 2009 Hva med bixit havrekjeks?
moir4. Skrevet 12. februar 2009 #11 Skrevet 12. februar 2009 Lazy Town Kjeksen skal være en av de kjeksene til barn som det er minst sukker i..
TrineK83 Skrevet 12. februar 2009 #12 Skrevet 12. februar 2009 Sånne Lazy town kjeks skal vist være ganske bra ja. Ellers så er det faktisk 48 % fullkorn i bokstavkjeks da! (det er nok sukker også da) Har hørt at bokstavkjeks kan sammenlignes med grovbrød med prim! -Å så lenge det ikke er hver dag, så kan det vel neppe skade ;-) (iallfall mye bedre enn mariekjeks som så mange små går rundt å spiser på!)
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 12. februar 2009 #13 Skrevet 12. februar 2009 Bokstavkjeksen har de gjort sunnere nå som de relanserte den... Den er vårt alternativ
Gjest Skrevet 12. februar 2009 #14 Skrevet 12. februar 2009 Bare husk på at kjeks er noe av det verste du kan gi med tanke på tennene, mange som ikke tenker på dette. Kjeks setter seg veldig fast i tennene og bruker lang tid på å gå helt bort, derfor bør man ikke gi kjeks så ofte, og helst ikke mellom måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå