Gå til innhold

Hvor kjøper man gulpekluter og vaskeduker? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt litt forskjellig jeg. Princess på nett har jo. IKEA har, og alle babybutikker har. Kjøpt store og små gaskluter (ja, bare 1 pk av hver), og frottékluter. Vet jo ikke hva jeg kommer til å like, så da må jeg ha litt å prøve ;-) Det finnes jo også papirkluter fra euroshopper (om jeg ikke tar helt feil) som man også kan prøve seg på.

Skrevet

Gulpekluter har jeg kjøpt på name it (tidligere exit) og på Barnas hus. men du finner både d og vaskekluter på kid, prinsess eller lignende butikker =)

Skrevet

Supert :)

Tusen takk. Helt blank på sånne ting jeg.. hehe

Skrevet

Spørs jo hva slags type man liker og sånn også. Både gas(gulpe)kluter og flanellskluter har jeg kjøpt på Sparkjøp for en rimelig penge, samme sted har også mindre gaskluter til å vaske med (samme type som de også har på Princess til ca samme pris). De store gasklutene koster 40-50 kroner for en 6pk (disse jeg bruker til gulp, mens venninna mi sverger til de i flanell).

Gamle tskjorter klippet opp i passe størrelse (trenger ikek sy kant på) er forøvrig genialt, mykt og deilig til vaskekluter om man ikke er så nøye på hvordan de ser ut ;o)

Skrevet

Jeg kjøpte flanellsbleier og gasbleier på sparkjøp som jeg brukte som gulpekluter da snuppa var liten, har tenkt å gjøre det samme denne gangen også, billige og kjempegode. De har også gode vaskekluter til en billig penge :)

Skrevet

Det er ikke dumt å spørre om sånt..:) Har man ikke mye erfaring med barn fra før, så er det ingen selvfølge at man vet sånt! Jeg var helt blank selv, før førstemann:)

Som de fleste her sier, så får du kjøpt gulpekluter i sånne butikker som selger sengetøy og gardiner, som f.eks Kid og Princess. Jeg har kjøpt sånne store tøybleier jeg da, på Jysk. Tror det var en 98kr for 10 stk eller noe sånt. De er rimelig store, noe jeg syntes var kjekt når babyen begynte å gulpe mer enn bare litegrann.. Da kunne jeg bare slenge kluten på ryggen, og være ganske så sikker på at genseren fortsatt var brukendes etter raping:)

Når det gjelder vaskekluter, så spørs det litt på hva du liker. Det finnes gaskluter som er sånn vanlig vaskeklutstørrelse. Eller om du ønsker noe litt tykkere, så finnes det også. Jeg har sett begge deler på f.eks Princess. De har også fine og rimelige siklesmekker, 2 for 19, når den tid kommer :) Og store fine frottésmekker til 10 kr stk.

Ser at jeg ikke er så flink til å svare kort;)

Skrevet

Hansen & Dysvik har også gaskluter. De er med forskjellig farge på sømmen rundt, sånn at man kan bruke feks forskjellige fargekoder på ansiktsvask og rompevask hvis man er nøye på sånt.

Ellers har de også vanlige vaskekluter i frottè som er ganske billige (ca 6,- stk hvis jeg ikke husker feil)

Ellers har de masse annet til baby også; sengetøy, dyner, puter, sengekanter, pledd, helsetepper, håndklær med og uten hette osv..

Jeg har handlet noe der, og skal handle mer nærmere termin tenkte jeg.

Ellers som de over her sa, kid og princess. :)

Skrevet

Jysk har flanellsbleier.

Skrevet

Cubus har også masse av sånt der med nyfødt klærene!!!

Skrevet

Har funnet alt jeg treger av sånt på Sparkjøp, og de har veldig greie priser.

Skrevet

Har kjøpt på sparkjøp etter anbefalinger ifra andre :) Billig og god kvalitet på...

Skrevet

Mesteparten av gas-klutene mine (gulpekluter) er fra Kid. Vaskekluter har jeg fra Ikea samt noen fra Mother care som mamma har kjøpt. Vet ikke om man får dem i Norge. (De er i så fall veldig myke og gode.) Ikea sine er jeg litt skeptiske til. Synes de er litt for kraftige og harde. I alle fall når man skal vaske små jenter. En venninne hadde noen kluter til datteren sin som var veldig tynne og fine. De var kjøpt på Jysk. Men det avhenger jo litt av hva man selv liker og hvilke butikker som er i nærheten. Jeg prøver å klare meg med det jeg har så langt, men hvis jeg blir for oppgitt over Ikea klutene tar jeg meg en tur til Jysk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...