Gå til innhold

er det noen som har brukket halebeinet under fødsel?

Anbefalte innlegg

hei

er det noen som har brukket halebeient under fødsel og født 2 ganger hvordan ble det da med fødsel nr 2?

selv hadde jeg en tøff fødsel med nr 1 som endte i vakum og brukket halebein, og en del sting, tiden etter var ikke bra....

sliter nå med fødselsangst og har valget om fødsel eller keisesnitt....

synes dette er vanskelig valg å ta...

kom gjerne med innspill om fødsel vs. keisersnitt, og jeg vet at det beste for barnet er vanlig fødsel, men når man er redusert og har vondt i 6 mnd etter fødsel vet jeg ikke lenger hva som er best....

takk for synspunkter:)

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg har ikke opplevd å knekke halebeinet under fødsel, men hadde grusomt vondt i halebeinet under fødsel og hadde problemer med å sitte i lang tid etterpå. Var rett og slett veldig øm der, og jeg hadde ikke engang knekt noe.

Det jeg vet noe om er at om tiden etter fødsel av ulike grunner gir mor nedsatt livskvalitet vil dette i varierende grad gå ut over barnet, og det er ikke bra.

Dersom konsekvensene av å føde vaginalt er så store at det gir deg 6 mndr med smerter og dårlig samvittighet for at du ikke klarer å ta deg av barnet ditt slik du ønsker, og du i tillegg har angst for fødselen ville jeg om jeg var deg ha vurdert nøye om det var verdt det å føde vaginalt.

-Og i dag er legene så flinke at risikoen ved KS ikke er så store som mange skal ha det til for å få alle til å føde naturlig. . .

Et av argumentene mot KS er j nettop at du da ikke kan løfte barnet de første ukene og må ta hensyn til at du har gjennomgått en operasjon. Og slik jeg leser innlegget ditt er vel kanskje konsekvensene ved vaginal fødsel mye større. .. .

Lykke til med det valget du skla ta! Håper du får en så fin fødselsopplevelse som mulig uansett hva du velger!

tusen takk for svar....

det er nettopp det som stopper meg fra å ville føde naturlig hvis det skjer igjen, vil jo tro at kosenkvensene av et ks er mindre, hvis det samme skjer igjen med halebein og vakum....

jeg tenker og grubler....

• 4 uker senere...

Jeg har tatt 3 planlagte KS på rett over 4 år - og var på beina etter under 7 timer (etter at snittet starta) hver gang!

Hadde liiite vondt!

Faktisk - den 1. gangen - så var jeg den SPREKESTE av oss 5 som fødte den dagen... de ande kreka seg rundt, med masse smerter, sting "der nede", hadde VONDT for å sitte eller satt "på ring".

Så KS trenger slettes ikke være ille for Mamma'n!

Eneste som var vondt var å snu seg i senga og å hoste/le. Snu seg gikk fint om jeg gjorde det forsiktig, hosten til Doc' seg av, og å le var så bra at jeg gav blaffen i smertene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...