Gå til innhold

Vite kjønn eller ikke?

Anbefalte innlegg

Vi har sånn skikkelig skal, skal ikke problem, og klarer virkelig ikke å bestemme oss om vi vil vite kjønnet på rutine-UL. En dag tenker vi at vi vil vite, og neste har vi ombestemt oss.

Vi tenker at det er jo greit og vite pga av innkjøp osv, men igjen hvor spennende må det være å få høre "her er datteren/sønnen din" når du har fått ut ungen? Ikke det, de kan jo ikke si med 100% sikkerhet heller, om man ikke ser en liten penis da.

(P.S. Jeg er meeeeega nysgjerrig)

Hva er deres tanker og meninger angående dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139621719-vite-kj%C3%B8nn-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk vite at vi ventet en gutt da jeg var gravid med nr2 og det var fordi at jeg vill vite det...Vi skal også vite kjønnet nå dersom det lar seg gjøre;) grunnen til det er at jeg rett og slett ikke har tolmodighet til å vente til den kommer ut:P også vil vi ha navnet klart før den kommer:)

EDIT: Vi fikk vite at vi ventet en gutt da jeg var gravid med nr1 og det var fordi at jeg vill vite det...Vi skal også vite kjønnet nå dersom det lar seg gjøre;) grunnen til det er at jeg rett og slett ikke har tolmodighet til å vente til den kommer ut:P også vil vi ha navnet klart før den kommer:)

Ja, tålmodighet er ikke min sterkeste side heller, har litt på følelsen av at om vi sier nei, så kommer jeg til å angre stort før vi rekker å komme ut på gangen igjen etter UL;-P hehe..

Har på følelsen av at mitt barn kommer til å hete Johnny NoName eller Jenny NoName, for jeg er like dårlig til å bestemme meg der også:-(

Vi er også veldig skal skal ikke!!! synes det er så kjedelig å handle masse nøytrale klær, i tillegg er butikkene proppet fulle at rosa og blått, men nesten ingenting i nøytrale farger. Men har hørt om tilfeller der man har tatt feil, og det vill være fryktelig kjipt om man har kjøpt inn alt i rosa, og så kom det en gutt. Heller mot å ikke vite det, man får uansett så mye i sengemat, og man må jo ikke ha handlet alt til barnet kommer :)

Ja, sengemat blir det helt sikkert nok av. Mamma sier også at jeg trenger ikke å være redd for at jeg ikke har alt når jeg kommer fra sykehuset, for butikkene er åpen minst en av dagene man er på sykehuset, men det er klærne, det er ikke at man ikke kan handle det senere, men som du sier, det er lite i nøytrale farger, og når jeg går i butikken ser jeg alle disse fine jente og gutte klærne, så tenker jeg enn om jeg hadde vist det, enn om, da hadde jeg kunnet handle den nå... Likedan enn om de ikke har den kjolen eller den dressen lengre når babyen kommer, enn om jeg ikke finner noe jeg liker (ikke at det er så stor sjanse for det da... hehe)

Blir så man motsier seg selv samme hva man prøver å bestemme seg for.

Annonse

Vi har vært bestemte hele veien på at vi ikke skal vite det.. Helt fra før jeg ble gravid.. hehe... gleder meg til den koselige overraskelsen det blir når vi får barnet i armene! Men på meg virker det som om det er mye vanligere å vite kjønnet nå. Alle jeg forteller at vi ikke skal vite kjønnet blir skikkelig overraska.. Har ei venninne som er overbevisst på at vi får gutt og hu svarte meg med stooor skuffelse da hu fikk vite at hu må vente helt til fødselen for å få vite om hu har rett :P

Men jeg er igrunn ikke helt enig i det dere sier om bare rosa og blått tøy i butikkene... Elsker alle de fargene de har på Lindex! Der er det mye i retrofarger som passer både jenter og gutter :) Skikkelig tøft! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...