Gå til innhold

uff....vanskelig situasjon

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fant ut i går at jeg var gravid, og den nyheten ble IKKE tatt godt imot hos sambo. Vi har en liten gutt fra før, og det har tatt lang tid før sambo aksepterte at han skulle bli far (han ville ikke ha barn i utgangspunktet). Vi har vært veldig forsiktige for nettopp å unngå det som nå har skjedd, men da tydeligvis ikke forsiktige nok. Og nå er det bare helt krise. Sambo nekter å prate med meg. Han sier han ikke klarer å tenke på noen andre nå da han har mere enn nok med å unngå å kaste seg forann toget. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette. Jeg er i utgangspunktet motstander av å ta bort, og har vel egentlig ikke tenkt på det som et alternativ heller. Men når det får en voksen mann til å miste konseptet helt som her....? Rimelig fortvila nå, og vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg fikk vel også sagt til han at jeg lar han gå når han har en så kraftig reaksjon på situasjonen. Uff, hvorfor skal dette være så vanskelig?

Fortsetter under...

hei hei...

eg har vert i nesten samme sittuasjon som deg..

å min konklusjon var : tar eg abort så klarer eg ikke å stole på mannen i ettertid vist vi hadde kommet for den situasjonen en gang til..

og beholder eg barnet så har eg vertfall eit barn eg kommer til å vere glad i... om mannen truet med å ta med seg de andre barna og flytte vist eg ikke tok abort...

så er det en annenting du bør tenke på oxo.. kvifor har han ikke gått stad å sterilisert seg vist han ikke vil ha barn.. for er han med på leken må han oxo stå til ansvar for det hen gjør...

så eg hadde heller tatt vare på barnet, enn å vert i lag med ein mann eg ikke hadde stolt på etter ein abort...

kjære deg..

synes dette var forferdelig! kanskje du skal oppsøke noen å prate med da dette kan sette spor i din tilværelse senere. følg magefølelsen din, vi kvinner har sterke intuisjoner og husk å lytte til den, du vet best selv hva som er ok og ikke. hvis han ikke akspeterer det så kanskje du skal tenke deg om. vet om fler som har tatt abort og det har gått greit siden de var så unge, men du har en fra før så jeg regner med du er 20 30 års alder. har du fortalt mannen din at det hadde vært fint for barnet deres å hatt søsken?? nei nei, dette er bare vanskelig, betro deg til internett, kanskje det hjelper å skrive det ned for å få et annet perspektiv... lykke til, håper det ordner seg for deg..

Takk for svar. det svirrer mange tanker rundt i hodet nå. Men jeg har nå uansett bestemt meg for å beholde barnet. Jeg kommer ikke til å klare å leve med meg selv hvis jeg velger noe annet, da vet jeg at jeg kommer til å angre resten av livet. Vi er godt voksne ja (jeg er straks 37), og dette er nok siste sjansen for mini til å få noen søsken. Noen jeg syns er kjempefint.

Hvorfor han ikke har sterilisert seg når han så absolutt ikke ønsker seg barn vet jeg ikke. Jeg har snakket med han om det flere ganger, men han vil bare ikke.

Hadde en fin og lang prat med min fantastiske fastlege i går. Det hjalp veldig. Men nå gjenstår det å få mannen i tale, da han er helt stum og nekter å prate. Vi må jo finne en fornuftig løsning på dette, uansett om han vil bli 2-barnsfar eller ikke. Klarer ikke å bli sint på han heller, bare lei meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...