Gå til innhold

Sugegale tvillinger

Pronto5

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har to nydelige to ukergamle tvillinger paa 2,6 og 2,8 kilo. Jeg lurer paa om noen her har noen erfaring med sugegale barn? Mine to vil suge konstant (spesielt om natten), og det er nesten umulig aa faa sove i det hele tatt. Saa snart de er ferdige aa spise og blir lagt i senga si, er det paa n igjen. Da ligger de bare og surver og skriker og gaper helt til de faar mat igjen. Saann kan de driver paa omtrent hele natta. Jeg blir ganske saar paa brystene og faar ogsaa folelsen av at det til slutt ikke er mere melk igjen og at de blir skikkelig frustrert naar de ligger og suger paa et tomt bryst. Noen tips?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke fått ut disse to enda, men har erfaringer fra da datteren min ammet. Hun var også sugegal og det tok meg over en mnd før jeg skjønte at jeg ikke hadde nok melk til henne.. hun sugde derfor fordi hun var mer sulten stakkar.. de har mye å gå på, så ble ikke noe galt ut av det. Men jeg begynte å kompensere med litt mme hver dag i tillegg til ammingen og da løsnet alt seg. Amming ble kos og ungen ble mettere og blidere og sov bedre! Kanskje noe å teste?

• 2 uker senere...

Mine to som kom for 9 dager siden fikk smokk allerede 2. dagen, de sluttet ikke å gape og å søke etter noe å sutte på etter at de hadde spist. De var ikek sultne mer, hvis de fikk mer pupp sovnet de bare, men våknet igjen når jeg la dem i senga. Jeg ga lillefinger først, men når man har to blir det lite hender til overs, så jeg tok fram sutten(selv om jeg hadde tenkt å vente lengre før de fikk den).

Hvis dine fortsatt er sultne blir det noe annet, men hvis de vil kosesuge er det kanskje verdt å prøve sutt hvis dere ikke er mot det. Lykke til.

• 3 uker senere...

Mine jenter er nå snart 3 uker, og jeg hadde/har det på samme måte. De har fått litt mme helt fra fødselen av, pga at de var så små, så det har jeg fortsatt med. De får to måltider med flaske om dagen, og de er mye mer tilfredse. Jeg passer på at det siste stellet på kvelden blir flaske, slik at de sover godt. Og sover de godt, så sover mor også godt. Jeg ammer bare en gang i løpet av natten, så det er et bevis på at det funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...