Gå til innhold

litjpia77 og lillegull07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg ser at også du har høy FSH. Hvor lenge har den vert forhøyet?? Ser du fikk en liten i 2007. Hvordan lykktes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har nok en lav FSH ift deg, etter hva jeg har lest... Den ble målt til 12 i 2005. Ikke tatt prøver siden da. Lyktes på vanlig ivf i august 2006. Er i gang med ny runde nå, og ved en feiltakelse ble ikke det tatt blodprøver av meg før oppstart, så ble satt på en vanlig dose Gonal-F, (150) men det ble ingen follikler på den dosen. Måtte ta 300 i maaaange dager og da ble det mer fart på sakene.

Mine høye FSH er nok grunnen til at jeg ikke blir gravid på egen hånd, men den er nok fortsatt så lav at jeg kan lykkes med ivf. Aner som sagt ikke hva den er nå, men regner med den har steget siden 2005:-)

Har fulgt litt med deg og skjønner din FSH er veldig høy. Ser på nicket ditt at du har hatt to SA, var det etter ivf? Er du igang med forsøk nå?

Skrevet

hmm, jeg undrer meg over hvorfor de satte deg på så lav dose med medisiner?? Jeg har hatt 450 IE begge gangene, da får jeg frem noen få follikler. Hva regime og medisiner gikk du på da du lykktes sist gang??

Min høyeste FSH var på 17,7, den ble målt i 2005. Hos meg har den ikke blitt høyere, så det er kanskje en mulighet for at eg ikke føler alderen slik som de i en normal overgangsalder. men jeg har uansett berre 1%sjanse for å klare det selv pr. syklus, å det er jo ikke mye å skryte av.

Jeg har fått en jente i 2006. Hun ble til ved hjelp av pergo og akupunktur. Rette etter fødselen var hormonene mine normale noen mnd, så da klarte jeg å bli gravid på egenhand to ganger etter hverandre, men mistet begge Nå er det snart 2 år siden siste graviditet. Har hatt to IVF forsøk hvor begge myslykktes:(

Skrevet

Hei, igjen!

Jeg gikk på 150 forrige gang, noe som lyktes bra. :-) Hadde kort regime, så ingen nesespray men sprøyter som het Orgalutran eller noe sånt + Gonal-F. Var da på Medicus. Anbefaler de hvis man har mye penger! (Er på St. Olav nå, pga økonomien...) :-)

Denne gang skjedde det en feil, dvs sykepleieren jeg snakket med på telefonen da jeg ringte inn mens, sa det var allerede dosert medsiner for meg, og det var 150. Jeg stusset jo på det, siden jeg egentlig regnet med at jeg skulle ta blodprøver pga tidligere påvist høy FSH, evt gå rett på høgere dose. Da jeg kom på første ul og ingen follikler var aktiv, fant legen ut ut at den doseringen hun sykepleieren hadde sett, altså 150, var fra det første forsøket mitt, i 2006!!! (Jeg var på St. Olav og ble utredet og henvist ivf, før jeg gikk på Medicus.) Altså ingen leger hadde sett på papirene mine før jeg startet opp denne gang! Skikkelig sløvt, men sånn kan det gå når det går fort i svingene.

Veldig synd dine 2 ivf-forsøk ble mislykket... Er det to ordinære forsøk, altså ingen frys? Leste en plass at du venter på noen prøver, hva er det? Håper du orker flere forsøk. Men det er tøffe saker dette. Veldig trist med dine aborter og. Jeg har ikke opplevd det selv, så vet jo ikke hvordan det er, men kan bare forestille meg at det er forferddelig.

Skrevet

Hei jenter

Jeg er nybegynner i IVF.

Jeg har nå gått på spray i 3 uker og sprøyter i 8 dager (siste dagen i dag) - gonal f 375ie. Fikk kraftig pms av sprayen, kort lunte. Ellers så har jeg ikke hatt noe bivirkninger av gonal-f, føler meg heldig der. Skal ha UL i morgen, er spent på om jeg har reagert postiv på hormonene. Håper på uttak på søndag el mandag hvis det er noe der inne. .

Jeg hadde også FSH på 12 (målt i høst), har ikke målt siden. Har etter tips fra Tryne gått på wheatgrass 3-4 mnd.

Tryne, hvordan er det med deg nå?

Skrevet

så morsomt at du ble gravid på en så liten dose sist, ingenting er bedre. Synes det var veldig dårlig at de ikke en gang hadde sett på papirene dine denne gangen. Du bør få ta en ny FSH og østradiol før nesten forsøk.

Vi har ikke ikke vert i det offentlige, blir mest sannsynlig ikke godkjennt pga min høye FSH. Derfor valgte vi å gå privat (hausken). Vi fikk berre ett egg på første forsøk og to egg på andre, så det har ikke blitt noe frys nei:( Jeg har nesten bestemmt meg for ikke å ta flere forsøk fordi de store dosene gjør meg psykisk nedfor. Jeg er ikke meg selv i lang tid etterpå, det skjer hver gang. Men det er snakk om at vi kanskje skal prøve IVM i stede. Da tar man eggene ut på ett tidlig stadie og modner de utenfor kroppen. Da får jeg nesten ikke hormoner i det hele tatt. Men først av alt venter jeg på å få tatt synatchen testen for å så hvorfor jeg i min unge alder har slike hormoner. Abortene er grusome ja, anbefales ikek for å si det sånn. Og jeg er veldig bitter fordi det viser seg å mest sannsynlig være en lege tabbe. Gikk med ubehandlet lavt stoffskifte (noe hun var klar over). dette kan føre til aborter. Jeg visste det ikke dne gang, men jeg vet det nå

Skrevet

Hei, satser!

Håper det gikk bra på ul med deg og at det blir uttak snart!

:-)

Skrevet

Håper du lykkes da satser:) Er alltid spennende når det er første gang.

Hos meg er psyken elendig, her popper det opp gravide i hytt og pine. Flere får sitt andre barn i perioden hvor jeg har prøvd på dette ene. Må jo si jeg føler meg mislykket med den dummet diagnosen i den unge alderen, vet ikke om oen som meg:( fatter ikke at det kan være så enkelt for noen men så grusomt vanskelig for andre.

Er nok også deppa fordi jeg tror nok ikke det blir flere forsøk på oss, får jo knappt egg å jeg vet ikke om jeg ønsker å utsette kroppen min for mer. Men jeg tygger wheat grass da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...