Gå til innhold

hvor langt har deres barn på 10 mnd kommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

med tanke på krabbing,sitting ol..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 tenner.

kryper, reiser seg etter ting.

klarer å sitte på gulvet alene, men klarer ikke sette seg opp selv.

kan si mamma, pappa, lys.Vinker når vi sier hadet.

Om vi spør hvor bilen eller ballen er, leter han etter den og kryper bort til den.

Sover en gang til dagen. legger seg for kvelden ca kl 19, sover da til kl 0600.

Spiser grøt,skiver, frukt, middagsgladd og får mme.

Skrevet

Min ble 9 mnd for en uke siden. Han krabber (siden 8 mnd - ålet seg før det siden 5 mnd) setter seg opp selv, reiser seg og går langs bord, stoler og i lekegrinda. Vinker, viser hvor stor han er og klapper (alt når han selv vil :-)) Spiser grøt, brødskive, frukt, middag (glass er best), ammes 2-3 ganger pr dag og får litt MME i tillegg. Sier mamma og pappa. Fått 3 tenner, den 4 kommer snart. Sover fra 19 - 05-06 får da pupp, ikke alltid han sovner igjen etterpå, selv om det er planen, hehe. Han er stort sett blid, og veeeeldig aktiv. Har en storebror som var senere ute motorisk, begynte ikke å åle seg før på denne tiden, hehe, så er ikke vant til dette. Men gøy å se at unger er forskjellige.

Skrevet

hæ? gjør h*n det? oi... så flink!

min sitter ikke selv, bare åler seg fram, sier bare mammamamamama, sover to ganger om dagen, og legger seg i 19.00-19.30 tida...

er han veldig sent ute da? ettersom han bare velter når han sitter,og ikke kryper ordentlig?

skal sies han er ei skikkelig klatremus om jeg legger meg på gulvet sammen med han da, eller når han er i fanget mitt..

Skrevet

herlighet, så flinke deres er da!:) min hadde nettopp begynt å åle når han ble 9 mnder han..

Skrevet

Det er helt normalt det også :-) Storebror her var sånn, og hvis jeg kunne velge hadde jeg gjerne tatt en slik til :-) Det har vært traaaavelt, med denne her (men veldig koslig, misforstå meg rett:-)) Nyt det så lenge de ligger noen lunde i ro. Han har en kompis som er en mnd yngre, han ligger på ryggen på gulvet eller sitter i fange, mens vår kryper oppå han og er høyt og lavt. Han sitter aldri i ro i fanget. Storebror sa en dag da han lå noen sekunder stille i sofaen: -SE, han har lært seg å ligge. Hehe.

Skrevet

hehe, uff.. jaja, det kommer vel før eller senere uansett.. bare jeg som er litt livredd for at han aldri skal lære seg noe:P

takk for svar!=)

Skrevet

Min sitter delvis (ikke helt stø) setter seg ikke opp selv og er ikke spesielt flink til å stå på bena sine. Han har begynt å skyve seg bakover men krabber ikke. Han sier neineinei og au au au au, viser hvor stor han er, vinker (når han gidder) og klapper i hendene. Det skal sies at han får fyusioterapi tre ganger i uken fordi han er litt slapp i kroppen og treg motorisk.

Skrevet

Min tass går nå (broren gikk også tidlig 9 1/2 mnd)

Krabbing og sitting kom ved ca 5-6 mnd.

Har 7 tenner, og spiser vår middag om det ikke er noe med mye krydder o.l.

Sier mamma, pappa, gakk-gakk, pang, hihihi(apa sier det...)

vinker, klapper, elsker å putte klosser i putteboksen...tja..er ganske aktiv og utspekulert liten gutt, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...