Gå til innhold

Huff jeg syns simo er så fin...

Anbefalte innlegg

og virker så god å trille når jeg prøver i butikken. Har veldig lyst på en simo duo! Men tør jo ikke å kjøpe den for leser her og på nettet at folk syns simo er håpløs som sportsvogn. Stemmer dette? Jeg har ikke lyst å kjøpe en vogn som bare skal brukes i 6 mnd. for så å kjøpe en ny. Jeg vil ha en vogn som kan brukes til ungen er omkring 1,5 år og vi går over til en enkel billig trille.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139620076-huff-jeg-syns-simo-er-s%C3%A5-fin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal følge magefølelsen din jeg.. Synes ikke Simo er håpløs, altså.. Vi har kombivogna da.. Ja- den er stor og tung å løfte inn og ut av bil, opp trapper osv..Men; iflg meg er den ingenting som slår trillekomfort og kvalitet på vogna!!

Vi kjøpte S3 som ekstra vogn, siden Simo'n skal være med i bhg, og ingen tvil om hvem som vant vogntesten på vinterføre hos oss, altså.. S3 blir mer byvogn/kjøpesentervogn for min del..

Alle har sin smak, noen liker den, andre ikke. Men synd om du skal la noen som alltid skal blåse ut sine negative meninger, bestemme DITT vognvalg!!

Nå har jeg hatt Simo kombi først som babyvogn, noe jeg var storfornøyd med, og nå brukt den til og fra barnehage som sportsvogn. Synes den er super på vinteren, mye bedre enn trehjulingen jeg har på vinterføre. Dessuten er den ikke tung å kjøre i det hele tatt, tvert imot veldig god å trille.

Den er tung å ta inn og ut av bil, så hvis dere skal gjøre det mye, vil man etterhvert ønske å ha en lettere trille. Du finner nok ingen vogn som oppfyller alle behov, men Simoen er en svært god vogn altså.

Hvis du ikke skal ha vogna inn og ut av bilen, og har en reisetrille i tillegg så ville jeg ikke vært redd for å velge Simo.

Ja, den er stor sammenlagt og tyngre enn mange andre vogner, men skal du ha en vendbar vogn så er de aller fleste opp i 11-16/17 kg uansett (simo er 16 mener jeg). Klart det er litt forskjell, men barnet er jo ikke så tungt enda når det er 1,5 år.

Selv om Simo får en del kritikk for vekt/størrelse så er det vel likevel ganske bred enighet om at den er en super babyvogn. Den har lang, romselig og lun bag, noe jeg synes er utrolig viktig. Den har også god "gyngende" demping, som er veldig bra når man triller babyer (og større barn for den del). Minuset er at dempingen kan gjøre den litt mer tungkjørt, men mener likevel at for babyen er dette såpass mye mer behagelig at det er en liten ting å "ofre".

Liker du simo så går du for den!

Angående reisetriller så pass på å kjøpe en som fungerer godt! Jeg bommet skikkelig på den første reisetrillen vi kjøpte, det er UTROLIG stor forskjell på trillekomforten!

Kan anbefale maclaren techno (med pose i kan denne fint brukes fra nyfødt), Peg perego pliko p3 (denne kan også brukes med pose, og finnes også i en systemløsning der man kan ha babybag på), tfk buggster (den kan man feste tfk hardbag på), bugaboo bee (som kan brukes fra nyfødt med nyfødtinnlegg, og som i tillegg er vendbar) eller gå for en litt større trille som f.eks easywalker classic med hardbag

Annonse

Vi hadde simo kombivogn til våre to barn, og var veldig fornøyd med det, brukte den i hele vognperioden til begge to.

Da første var liten, hadde vi bare den vogna, og min mann banna mange ganger, når vi skulle ha den ut og inn av bilen, fordi vi nesten måtte plukke den fra hverandre for å få plass....

Så da nr. 2 kom, kjøpte vi oss en lettvekter med full liggestilling til å ha med i bilen.

Det var supert kan man si ;-) men vi brukte bare simo hjemme.

Det er en del år siden nå. Og vi trodde vi ver ferdig med baby... men nå kommer det en til i mai...

Vi skal kjøpe oss simo duo denne gangen, og har allerede fått en ekstra vogn som vi kan bruke i bilen, og som vi kan ha bilstol på.

Etter min mening er simo blitt enda bedre siden vi hadde det sist.

Jeg er enig med deg. Liker simo veldig godt!

har simo duo selv, og vesla mi er 1 år. Jeg elsker vogna mi :) Har ingen planer om å bytte den ut, og syns absolutt ikke at den er håpløs som sportsvogn! Har en trille også, som vi kan ha i bilen, men jeg foretrekker faktisk å ta med meg simoen jeg :) Greit at den er tung å løfte inn og ut av bil, men den er kjempegod å trille!

Ja, det er smart tenkt =)

HAr ikke erfaring med easywalker classic vognen selv, men har nesten utelukkende lest positive brukererfaringer om den som trille til større barn (og også som bagvogn). Minuset er kanskje at når babyen er vokst ut av bagen så er det ikke full liggestilling i sportsvogndelen, men om du stort sett bruker simovogna så tror jeg ikke det har så mye å si.

Du kan også kjøpe svingbart forhjul til den som ekstrautstyr, greit å ha på shopping =)

Ligger jevnlig vogner av den typen til rundt 2000 kr på finn.no, så er ikke så aller verst pris heller =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...