mamma_Christine Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jeg skal på 6 ukers kontroll hos jordmor om 2 1/2 uke og har tenkt å få meg prevasjon da også, men vet ikke helt hvem... Hva anbefaler dere og hvilket merke isåfall?
Nattinatta Skrevet 11. februar 2009 #2 Skrevet 11. februar 2009 jeg begynte på p-piller. to ulike slag, aldri hatt noe problem med dette før jeg ble gravid. Når jeg begynte på dette blødde jeg stort sett hver dag, i større eller mindre grad, i tre mnd. Jeg fikk så satt inn spiral, og jeg fikk da menstrasjon men blødde veldig lite etter dette. Dette er jo selvfølgelig veldig individuelt hvordan en reagerer på slikt, så det må en jo bare se ann... Hvis du ikke har tenkt å få et barn til på noen år, så anbefales jo spiral. Da slipper du å tenke på prevensjon i 5 år fremover! Jeg var først skeptisk til dette, men etterhvert ville jeg bare prøve hva som helst.... Og jeg er veldig fornøyd! Lykke til.
trebarnsmamma84 Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Eg har hormonspiral...Satte den inn i slutten av sept,blødde i ca 4 veker,og har ikkje hatt blødning etterpå....Er veldig fornøgd....!!!! Me tek den ut når me finn ut at me vil prøve på ein til.----
mamma_Christine Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 11. februar 2009 Noen av dere som har hatt spiral og fått barn etter det a? bare lest at man anbefaler å ta inn spiral etter at man er "ferdig" med unger :-)
Nattinatta Skrevet 11. februar 2009 #5 Skrevet 11. februar 2009 nei tror ikke det er en vanlig bivirkning... her anbefalte min fødselslege det på det sterkeste....
Nattinatta Skrevet 11. februar 2009 #6 Skrevet 11. februar 2009 nei tror ikke det er en vanlig bivirkning... her anbefalte min fødselslege det på det sterkeste....
tommeliten og lillemy Skrevet 11. februar 2009 #7 Skrevet 11. februar 2009 jeg hadde hormonspiral mellom nr to og tre. Ble gravid på nesten første forsøk og ungen er helt fin og frisk! Har satt inn igjen nå, blødde bare noen dager. Veldig greit og anbefales!
Grateful mom Skrevet 11. februar 2009 #8 Skrevet 11. februar 2009 Da snuppa vår reagerte på p-pillene (cerazette) prøver vi Pearly her i hus nå! Foreløpig greit, men får bare rødt lys enda.. hehe... har ikke brukt det så lenge da... www.pfc.no.
Amazing Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 Noen som veit om man kan bruke p-ring når man ammer??
*LilleTroll + spira Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 Jeg skal aldri aldri aldri bruke noe annet enn pearly Jeg blir et monster av alt som har et snev av hormoner i seg, selv minipille.. Har god erfaring med pearly, brukte den i nesten ett år før vi ble (planlagt) gravide
Amazing Skrevet 11. februar 2009 #11 Skrevet 11. februar 2009 Men når man bruker pearly, får man ikke innmari mange "røde" dager iløpet av en mnd? Da må man jo evt bruke et annet prevensjonsmiddel disse dagene da, feks kondom.. Vil gjerne høre flere erfarninger med pearly!
LilleBjella Skrevet 11. februar 2009 #12 Skrevet 11. februar 2009 Avholdenhet!!!! Funker helt glimrende her i gården:) 100 % sikkert er det også. Men sånn etterhvert tenker jeg at det blir kondom på oss. Ikke interessert i hormoner, og kobberspiral gidder jeg ikke, siden det vel ikke er så lenge til vi vil ha neste mann. Så de fem gangene vi skal ha oss de neste to årene, kan vi fint finne frem kondomen!
mamma_Christine Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 11. februar 2009 Synes bare spiral er så dyrt egentlig, men på en annen måte ikke... Er jo for 5 år avgangen men... Får tenke på det, å høre med jordmor på kontrollen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå