Gå til innhold

Noen andre som hadde forferdelige luftsmerter etter ks?

Anbefalte innlegg

Denne ks-opplevelsen var kjempefin(bortsett fra noen småting) og jeg kom meg veldig fort etterpå så det varså kjedelig at de luftsmertene skal ødelegge minnene mine. Spinalbedøvelsen lammet fordøyelsessystemet mitt så dag to etter ks så var jeg som en ballong. Hele magen ble full av luft og tarmene jobbet ikke så jeg ble ikke kvitt det. Har aldri hatt så grusomme smerter og utover dagen ble det så ille at jeg ikke kunne amme barnet mitt for jeg klarte ikke hverken sitte eller ligge. Måtte stå og gå hele tiden og fikk vondt i ryggen av å ikke få slappet av. Ingen fin opplevelse..

Noen andre som har opplevd noe liknende?

Fortsetter under...

Jeg fikk grusomme luftsmerter på kvelden etter ks'et - i framme på skulderen/øverst til høyre på brystet av alle ting! Det var så forferdelig vondt, kan ikke beskrives. Legene var redde jeg hadde fått blodpropp, så jeg måtte i CT. Var ikke forberedt på det i det hele tatt!

Jeg hadde også smertene mest i høyre skulder/kragebein. Ble skikkelig skremt, men de på barsel sa det bare var luften. Om jeg prøvde å legge meg ned kjentes det som om skulderen skulle sprenge!

Jeg var heller ikke forberedt på det det. Helt forferdelig. Skulle ha fått vite om det på forhånd at det var en risiko for sånt.

Fikk kraftige luftsmerter etter haste keisersnitt. Vanlig å få det da de river og sliter litt og det kommer luft inn i systemet.

Var så ille at jeg ble sengeliggende og kom inn i sjokk. (mange andre grunner til dette også sikkert)

Men fikk tilslutt klyster og fikk tømt meg.

Var ingen god opplevelse nei.

Annonse

Det var helt forferdelig. Ved et par anledninger lå jeg i senga og hylgråt av smerte. Det varte i ca en uke, verst på dag 3-4, og så ble det gradvis bedre. Jeg gikk rundt i en tåke på den tiden, det var bare vondt hele tiden, jeg holdt på å bli sprø. På den positive siden kjente jeg omtrent ikke noe til såret mitt, jeg hadde jo så vondt i hode/nakke. ;) Jeg har lest om folk som har hatt det verre enn meg, da - jeg ble ikke innlagt lengre på sykehuset pga dette.

Så alt i alt: Ikke å anbefale! Ble i tillegg feilbehandlet (min og sambos skyld kanskje, ikke så lurt å leke lege for seg selv og sine), så jeg fikk ikke behandling for spinalhodepinen mer enn den første dagen, da jeg uansett var proppet full av ketorax...

• 2 uker senere...

Jeg hadde så kraftige luftsmerter at jeg trodde de hadde brukket noen ribben da de romsterte med å få henne ut. Jordmor kaldte det operasjonsluft. Det eneste som hjalp var å henge meg på "preikestolen" og loffe rundt på rommet.

prrrroooofffff!

Jeg og hadde forferdelig mageknip! Mener å huske det varte flere dager. Tulla mi, som var 2 mnd prematur hadde magesmerter, og jeg synes det var grusomt å tenke: "hva om hun har vondt på samme måten som meg nå.." Det var værst! For det var ubeskrivelig som det stakk! Tenkte at det må være sånn det føles å bli knivstukket..

Og dessuten hadde jeg så hard mage at jeg satt minimum1 time på toalettet hver gang og presset ut småstein (unnskyld språket..)

• 2 uker senere...

Jeg trodde helt oppriktig at min siste time var kommet natten etter keisersnittet... Hadde aldri hørt om at man kunne få slike luftsmerter, og ble veldig skremt da jeg våknet av helt intense smerter i siden og opp i skulderen. Ble ikke bedre at av de ringte etter lege og satt på meg allverdens måleutstyr, men det var heldigvis bare luft. Men vondt ja; rett og slett noe av det værste jeg har vært med på...

• 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Jeg hadde også forferdelige smerter i den ene skulderen etter operasjonen. Disse smertene var MYE verre enn smertene fra magen. De to første nettene sov jeg nesten ingenting pga dette, jeg kunne knapt puste uten å grine:(

Det tok laaang tid før magen ble normal, jeg slet lenge med kolikksmerter som kom som rier. På føden sa de at dette var helt normalt etter operasjon i mageregion:(

• 3 uker senere...

Ja, hadde helt syke luftsmerter. Var ikke forberedt på dette og skjønte ingenting da det begynte å gjøre så vondt plutselig. Ikke var det lett å få det ut heller da såret var så sinnsykt vondt det og...Håper å slippe keisersnitt neste gang ja!

• 1 måned senere...

Annonse

• 2 uker senere...

Huff, ja jeg fikk også forferdelig vonde luftsmerter helt plutselig en av nettene jeg lå på barsel. Mine luftsmerter kom langt oppe i brystet og var forferdelig vonde. Fikk snakke med lege og fikk da forklaringen på hva som skjedde, selv trodde jeg det var noe galt med lungene mine.... heldigvis varte det bare noen få timer og det ble bedre av å gå. Å ligge var umulig, var så vondt..

• 1 år senere...

huff ja jeg hadde så vondt i skuldrene at jeg klarte ikke trekke pusten skikkelig, bare små korte pust..slitsomt i lengden..og skikkelig luft i magen smerter, og ikke føler man for å prompe når man ligger på tremannsrom, og ikke orker man karre seg til toalettet for å slippe ut luften..så man ligger der å holder seg.. fikk vite senere at kroppens hulrom fyller seg med luft når de åpner deg for å ta ut babyen.. venninna mi tok også ks og hun kjente at det rykka til i skuldrene når de snitta henne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...