Gjest Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Det er en skogskatt som henger her til stadighet,går på soveromsvinduet vårt og maser,regner med han roper på hunnkatten vår,hehe,for de er MASSE sammen nå i de siste dagene har jeg sett. Slik som han mjauer og maser da! Uff,altfor mye av det..Glad det ikke er katten vår med all den masingen! Selv om jeg liker den veldig godt ellers,den er veldig tillitsfull,trekker seg ikke vekk fra oss,langt ifra! Jeg ser godt det er en skogskatt,for den er SVÆR,har store poter også,og hår som stikker ut av ørene.Kan nesten minne om gaupe. Nå nettopp for en liten stund siden hadde den pina det hoppet opp på verandaen vår! Vi har verandadøren på stua,så jeg både hørte og så den.Den begynte å skrape på døren,ville absolutt inn.Jeg måtte bare slippe den inn,tenkte å slippe han ut ytterdøren.Men det var ikke så enkelt nei..Den gikk bare rundt her og mjauet og maste.Så gikk den bort til matskålen til katten vår og begynte å spise.Det hørte katten vår og kom opp fra kjelleren,hun hadde da ligget oppi senga vår og sovet litt.Har heldigvis roet seg litt ned med denne løpetiden. Og hun begynner selvfølgelig å frese på han.Men de begynner ikke sloss.Hun var veldig forsiktig,skeptisk på han virket det som.Ikke noe rart heller da,med tanke på størrelsen..hun er ei lita frøken,helt vanlig huskatt. Heldigvis greide jeg å jage han ut! Litt skeptisk jeg og må jeg innrømme.. Nå har han pina det hoppet opp på verandaen igjen!!! "sukk".. Men heldigvis hoppet han ned igjen.. Er de så masete til vanlig også??? Da tenkte jeg på at de er så pågående og at de mjauer hele tiden,absolutt hele tiden.Uff..
Raych Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Vi har hatt to skogkatter, begge hanner. Ingen av dem var masete. Den ene mjauet ikke en eneste gang tror jeg på de 11 årene vi hadde han:) Den andre mjauet bare når han ville ha mat eller skulle ut:)
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Å?Hadde de løpetider da,eller var de sterilisert??
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Han jeg har er kastrert og har vel kanskje mjauet 4 ganger på de 14-15 årene vi har hatt ham Søsteren hans derimot, som er hunkatt og jo har løpetid er et lite helvete hver gang hun har det (det er noe galt med henne så hun har det ekstra ofte men kan ikke reprodusere) Hun hyler og gauler og maser og styrer hele natta omtrent hele sommeren..
LivetErEnLek Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Vi har en skogskatt, en hunnkatt riktignok, men hun passer ikke inn i det du beskriver. Hun er ekstremt kosete og lun i lynne. Hun kan være litt masete i den forstand at hun følger etter meg som en hund og krever at jeg ser henne og koser med henne. Men hun er ikke glad i fremmede mennesker og selv om hun har katteluke og kan gå inn og ut som hun selv ønsker, går hun mer eller mindre aldri ut av hagen vår. Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at hun skulle prøve å komme inn til noen andre. Er nok katten din som har løpetid og gjør han vill og gal ;-)
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Ja,hun har løpetid nå ja..Men er heldigvis roligere i kveld,gikk og la seg igjen etter hannkatten ble jaget ut:).Hun har ikke sovet her i huset ihvertfall siden lørdag en gang tror jeg.
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Hehe... nå er det nattatid for meg... kunne ikke forstå hva skog-skatter var for noe.....
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Det er slike store nydelige beist..:s Lang pels,hår fra ørene..Store poter..
Sjokoladekaka Skrevet 11. februar 2009 #9 Skrevet 11. februar 2009 Nei, eg har ikkje erfart at skogskatt er masete på nokon som helst måte. Kan "prate", men det er kun ved tilsnakk, og ikkje snakk om høg lyd. Berre sånn forsiktig mjauing som svar på tilsnakk. Lite lyd i dei generelt. Våre har vore kastrerte, men kan tenke meg at evt ukastrerte kan mase litt meir, ja, om dei ser ein damepus:)
Kjukka Skrevet 11. februar 2009 #10 Skrevet 11. februar 2009 Vi har en skogkatt, er ikke noe renraset, har ikke noe stamtavle osv. Men den er stor, har store poter, potehår, hår som stikker opp fra ørene osv. Og den maser noe voldsomt, den står på soveromsvinduet vårt å mjauer svært høylytt, er ikke vi hjemme, så går den til naboene. Og den er kastrert og har vært det iallefall i 3 år nå. Og den ble verre etter at den ble kastrert, var ikke slik det første året vi hadde den! Katten er vel kanskje 5 år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå