Gå til innhold

MMR. -Skal, skal ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre ditt råd på hvorfor du skal vaksinere evt hvorfor ikke?

Jeg skal snart på 15mnd kontroll, og klarer ikke bestemme meg om vi skal ta MMR.vaksinen eller ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg ventet med vaksinen til jeg var helt sikker. jeg har selv valgt å "vente" med den, men nå er han begynt på skolen og har fortsatt ikke fått den. Må si jeg har tenkt en del på dette i det siste og jeg tror nok at han kommer til å få den til slutt. Jeg personlig syns at vaksineprogrammet starter alt for tideligt, men det er jo bare synsin, har egentlig ingen god grunn for å mene det.

Skrevet

Jeg vaksinerte ikke mine barn mot dette. Fordi jeg vet at disse sykdommene stort sett er harmløse. Men jeg vil også si at man alltid skal passe på barnas helse uansett i form av god ernæring etc, da sikrere du deg mot fatalt utfall av slike sykdommer. Det er langt fra tilfelle heller at disse er farlige. WHO har selv studier som sier at a vitamin virker preventivt mot fatalt utfall av meslinger de få gangene dette er et tema. Men pass på vitamin status og fettsyrer så er ungene bedre rusta uansett.

Jeg har lest Wakefields studie selv og må si det er gjengitt feilaktig så mange ganger at det er pinlig. Hans studie er foretatt på 60 barn, samt en kontrollgruppe på 37 barn. Media og litteraturen gjengir studiet i form av 8 barn totalt, dette er bare tøys og oppspinn. Videre er det en korrelasjon på 93%. Dvs han fant tarmskader forårsaket av vaksine meslinge virus hos så mye som 93% av de autistiske barna. Hos kontrollgruppen fant han 14,5% sammenfall. Det er synd media og litteratur ikke er åndsfriske nok til å gidde å gjengi studiet rett, å ynder å fremstille denne samtidshelten som en forbryter fordi han har etikken i behold. Det samme kan ikke sies om forkjemperne for vaksiner som innbitt har kjempet for å ødelegge Wakefield i mer enn 10 år. Det bør ringe et par bjeller hos de fleste når når noen innbitt førere en heksejakt mot en person/forsker/lege over så mange år. Så man kan selv tenke seg hva denne mannen har bevist kun ved å kjenne eimen av hesebålet som har brent så lenge. Og sannheten er at han visste hva han gjorde da han gikk ut med tallene sine og dette sier virkelig noe om hans ståsted moralsk sett. Mannen er en helt som kastet seg selv til ulvene for sannheten, og nå står han igjen med en trofast kollega, de andre løp med saueflokken. Og i disse dager er han på tiltalebenken igjen for dette ene studiet. Det sier veldig mye om at han bør høres og studiet hans bør leses!!!!!

Skrevet

Link takk?

Jeg har googlet Wakefield, men får ikke treff på forksningsstudiet hans. Hadde satt pris på om du la inn en ledetråd for meg og flere.

Skrevet

Saken er at denne mannen har gjort flere studier som man ser. Sånn sett kan media med letthet trekke fram et lite studie for å promotere det som hans enste. Det her de trikser med folks oppfatning av denne forskeren. De gjør det så hårreisende dårlig fordi de samtidig som de driver denne heksejakten prøver å dysse det ned ved å forminske tallene hans ved kun å presentere dette studiet ene lancet studiet med 12 barn opprinnelig.

Skrevet

Jeg syns ikke du burde ta beslutningen om du skal vaksinere barnet ditt ut ifra de rådene du får her inne. Uansett hva mange av vaksinemotstanderne sier så er det ikke til å komme utenom at vaksiner tross alt redder liv. Meslinger er en viktig årsak til død i den 3 verden,den er også en viktig årsak til hjerneskader,døvhet,blindhet..

Røde hunder er en helt uskyldig barnesykdom,men det er tragisk om en som er gravid skulle bli smittet,det kan ha svært alvorlige konsekvenser for fosteret.Det er ikke alle barn som kan vaksineres.

Kusma er svært uheldig for unge gutter,kan føre til sterilitet..

Jeg får sikkert masse pepper her nå,er vant til det her inne men bryr meg ikke.

Jeg håper at beslutningen du tar er nøye gjennomtenkt uansett hva du bestemmer deg for.Man vil jo bare det beste for barna sine,både de som vaksinerer og de som ikke vaksinerer,man handler vel bare ut i fra en overbevisning.

Jeg har selv diskutert MMR vaksinen med min helsesøster som synes å være oppegående.Jeg lurte mye på dette med MMR vaksinen og autisme. Hun fortalte at det i Danmark lenge har vært populært å ikke vaksinere barna sine.Man har der sett etter flere å at det ikke er større forekomst av autisme blandt de barna som ble vaksinert enn de som ikke ble vaksinert.

Denne Wakefield studien er jo bare juks og fanteri,akkurat som denne professoren ved Rikshospitalet som lagde fiktive data.

Lykke til med valget ditt!! Men gjør valget ditt ut i fra fakta og ikke ut ifra den informasjonen du kan få fra alle motstanderne her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...