Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småtten min har en del naturhvite bodyer - som ikke er så naturhvite lenger... Jeg har tabba meg ut, og vaska dem sammen med mørke ullklær - og det straffa seg... Nå har de fått et lite kledelig grå-grønn-blått skjær over seg...

Kan jeg farge disse ullklærne?

Med hvilken type farge? (Gjerne navn/merke.)

Hvor får jeg kjøpt denne fargen?

Noen som har prøvd? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke åprøvd selv, men i strikkeboka mi sto det tips om å farge med mat som setter farge f.eks blåbær. Det vil jegt absolutt tro funker...

Ellers finnes det tekstilfarge du kan bruke, jeg vet ikke hva den heter.

Skrevet

Takk for svar! :)

Tror jeg holder meg til tekstilfarge om jeg kan finne det. Er ikke så tøff at jeg tør prøve meg fram med mat osv.

Noen andre som har prøvd å farge ulltøy?

Skrevet

Gjør som samboern min. Han vaska ullbodyen på 60grader sammen med en helt ny mørkeblå bukse. Fikk sånn fin skitten farge. Nice;-)

Skrevet

hei, jeg har testa ut dette da vi også bruker mye ull. Fant til slutt en tekstilfarge på rema 1000 som heter dylon (tror jeg, noe i den duren) med mange fargevalg som farger på 40grader... Det funket supert, nå har jentene noen flotte knasj rosa, som før var grå/rosa skjoldete og minsten har fått mørke brunt og noe i dyp mørk turkis...fin og jevn farge, dekte godt, enkel å bruke;)

Skrevet

Oj, så flott! :D

Må stikke innom Rema en dag snart da, skjønner jeg. De er virkelig triste noen av disse bodyene og strømpebuksene som en gang (for få uker siden..hehe..) var så fine...

Men ble sømmene også farget? Og farget du på 40grader ullprogram eller må man bruke vanlig 40-program?

Skrevet

Eg har farget med den som de selger på clas olson, kjempeutvalg i farger! (både til ull og en sånn vanlig, eg vasket med den vanlige siden eg hadde den liggende). Vaska på vanlig 40 graders program. På noen av klærne ble sømmene farget, på andre ikke, det spørs hvilket materiale sømmene er laget av...

Skrevet

Jeg farget på vanlig 40graders program, var redde ikke fargen ble skylt ordentlig på ull program. Regner med ikke tøyet blir ødelagt av en vask på vanlig program, er fremdeles mykt og fint hvertfall;) som skrevet over, noe ble farget, noe ble som det var (av sømmene;))

Skrevet

Takk for svar, begge to! :)

Gleder meg til å få bort disse triste gråtonene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...