Gå til innhold

Hvilken behandling får dere?

Anbefalte innlegg

Har mye smerter og føler meg invalidisert pga bekkenløning. Er i uke 27 og 100% sm pga det. Jeg går til fysio-behandling en gang i uken, men synes det er en vits å bruke tid på da hun omtrent ikke gjør noen ting.

En behandlingstimebestår av ca 10 min forsiktig berøring akkurat ved bekkenleddet på den ene siden bak, så 10 min med varmepakke etterpå. Deretter gjør jeg noen få øvelser i treningssal (da er ikke hun der), og så drar jeg hjem. Hvilken behandling får du, og hvor lenge varer den?

Forøvrig noen tips til smertelindring, evn alternativ behandling?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139618626-hvilken-behandling-f%C3%A5r-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får også triggerpunktbehandling hos fysio (manuell terapi). Går en gang i uka. Har en skjevhet i bekkenet, venstre side synker ned og det gir smerter i muskulaturen og isjasnerven kommer noe i klem. Har bare vært der to ganger, men synes det fungerer greit så langt. Hun taper også bekkenet med sportstape, det hjelper også godt.

Er i uke 23 og 30% sykemeldt. Jeg regner med at det kommer til å bli litt mer etterhvert. Fikk denne sykemeldingen ut februar og skal tilbake til legen i slutten av måneden, vurderer å be om 40% sm da.

• 2 uker senere...

Mange fysioterapeauter i Stavanger distriktet har anbefalt en pute som visstnok bare selges over disk i distriktet der. finner den også på

www.comfort-u.no. forstår at deh har solgt flere tusen av den der. LKB har annonse i medlemmsbladet sitt nylig. visstnok utviklet av en sykepleier som hadde fibromyalgi

Har ikke så mye erfaring ennå, skal på min andre time i morgen, men har forstått det sånn at jeg skal trene muskler rundt bekkeneet, med slynge bl.a. Skal også begynne på bassengtrening for gravide. Jordmor fortalte meg at hvis jeg dkulle få behandling for bekkenløsning måtte jeg passe på å gå til en med erfaring. Det var alt for mange som bare drev med "dill-dall" som varmepakninger ogsånn. Det var trening som var viktig!

Finn deg en ny terapaut, og kanskje bassengtrening, det skal vist være bra!

Lykke til.

Annonse

Jeg var på min første time forrige uke og må si jeg ble skuffet. Trodde lissom det skulle være noe mer enn bare en gjennomgang av øvelsene som står i den boka en får hos legen første svangerskapskontroll. Hun kjente ikke etter på ryggen eller noe som helst. Er det sånn det skal være? Ser ikke for meg at knipeøvelser (som jeg har drevet med fra før av) og løfting av bekkenet skal gi noe bedring sånn uten videre?

Kan en evt få ny henvisning av legen til en annen fysioterapeut dersom en ikke er fornøyd med den første?

Jeg var hos legen i dag og fikk både sykemelding og en rekvisisjon til fysio, men hvor skal jeg gå? Legen ba meg meg velge selv. Er det noen som vet om en god fysio i Trondheim med erfaring av gravide med bekkenløsning? og hvor kan jeg henvende meg for å gå på svømming/trening sammen med gravide i Trondheim? er trening/svømming også noe man kan få dekt utgiftene for?

Jeg gikk til fysio sist gang jeg hadde BL, men syns ikke det hjalp over lengre tid. Hadde like vondt når jeg gikk ut derifra som når jeg kom.

Jeg går nå til kiropraktor og det skal jeg si hjelper...jeg hadde store smerter i sommer, da var det 3 1/2 år siden jeg hadde født...jeg gikk til kiroprakor noen ganger å jeg følte meg bedre enn på mange år.

Nå er det vell 8-9 mnd.siden jeg var der sist...og det er først nå det har kommet tilbake, men nå er jeg 32 uker på vei åsså så nå har det en grunn til å komme.

Men jeg skal tilbake i morgen og jeg gleeeeeder meg til å knekke på plass dritten som gjør så innmari vondt :o)

Hei!

Jeg går til Frisk Fysioterapi i Fossegrenda, og synes fysioterapeuten der har ganske god peiling. Jeg trener der 2xuka, og har også tilbud om å bli med i bassenggruppe om jeg vil det. Betaler ingenting for noe av dette, det dekkes av rekvisisjonen så lenge det står "bekkenløsning med gangvansker" på den! :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...