Gå til innhold

Noen som har litt peiling og kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pcos, en mild form tror jeg, ettersom hormonprøvene mine er fine, og jeg har ingen andre symptomer på pcos bortsett fra litt syster på eggstokkene og litt uregelmessig el/mens.

Vi slutta på p-ringen for 13 mnd siden i januar 08.

Syklusene mine har vært på altfra mellom 28 og 35 dager siden vi slutta på prevansjon. Bortsett fra 1 syklus som varte i 93 dager.

Denne syklusen har også vært litt i det lengste laget. Første dag i siste mens var 10.desember. Dvs at jeg er på syklusdag 62 i dag.

Jeg var hos gynekologen min for 7 dager siden. Tok ultralyd. Hun trodde ikke at jeg hadde hatt eggløsning og sa heller ingenting om at det så ut som jeg var på vei til å få det heller. Hun fortalte at livmorslimhinna mi var på 8mm og at jeg mest sannsynlig ville få mensen snart. Fikk med meg resept på pergotime.

Da jeg tørket meg etter et do besøk i går, kom det rødt friskt blod på papiret (ikke så veldig mye, men litt), og jeg tenkte at jeg endelig hadde fått mensen, så jeg satt inn en tampong. Men jeg blødde ikke noe mer etter dette. Absolutt ingenting. Tempen i dag tidlig var lav.. (36,2) jeg har ikke tempet hele syklusen, men av erfaring så vet jeg at før eggløsning pleier den å ligge på 36 +- og etter eggløsning på 36,8 +-.

Tappen kjennes lukket ut, litt medium fast, og verken høyt oppe eller langt nede.

Har hatt en del utflod i det siste også. (hvitaktig)

Noen som har litt peiling her?

Hva kan denne blødningen være?

Er det mensen som er på vei eller? Hvorfor stoppet den opp isåfall?

Aldri skjedd meg før..

Litt grønn på dette med sykluser osv..

Blir kjempe glad for svar og delte erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag har jeg forresten blangt strekkbart utflod, men veldig lite, og tappen kjennes som sagt over lukket ut, så tror ikke jeg har eggløsning heller:s

Ingen som kan hjelpe meg her?

Skrevet

Be legen om å få provera, de tar du i 10 dager og så får du mensen ca 3 dager etter pille slutt.

Enkelt og greit, pcos er desverre slik at det kan gå en halv evighet før neste syklus.

Før jeg begynte med metformin, kunne jeg ha sykluser på opp til 6 måneder.

Skrevet

Hei! takk for svar! :)

Jeg skal til legen dem 25. så får spørre han da, om ikke mensen har dukka opp. Ble ordentlig skuffa nå som jeg skjønte at det ikke var mensen som kom alikevel.. Har liksom aldri hatt sånne småblødninger utenfor mensen jeg..

Metformin.. Hva er det? Og hva gjør det? Kunne det kanskje vært noe for meg å prøve tror du?

Jeg har eggløsning av meg selv ca 7 av 10 sykluser. (temper)

Har du noen barn fra før? Har evnt pergo hjulpet deg? Trenger litt håp her.. Har fått henvisning til lap, så venter på svar der.. Håper ikke det er lang ventetid. Veldig frustrerende alt dette her...

Skrevet

Kan det hende at du fikk en blødning pga UL, at du sprakk en blodkar i limormunnen? Ikke noe greit dette her med PCOS, kjenner meg igjen i det du skriver.

Skrevet

Nei jeg har ikke barn og pergo hjalp ikke meg.

Metformin er et anti diabetika, hjelpper godt på kvinner med pcos fordi vi ofte er insulin resistente.

Google metformin pcos :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...