<3tobarnsmor<3 Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Har tenkt å kutte ned med ammingen pga jeg blir helt utslitt av det, raser bare ned i vekt. Har ammet i 4 mnd nå å er lei av æ være sliten hele tiden. Så jeg lurer på hvor lenge man har brystspreng? Forsvinner melken etter bare noen dager eller uker ?
Nagilimia Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg prøvde å slutte og amme to ganger med nedtrapping, og å pumpe. Det endte med brystbetennelse... Grua meg som bare det til å slutte å amme, men til slutt sa de på sykehuset at jeg måtte (gidder ikke gå inn på grunnen her). Redd som jeg var for å slutte (pga tidligere brystbetennelser) så fikk jeg tipset: "På med stram bh og et sjal/skjerf som knytes stramt utenpå der igjen". Jeg gikk altså fra å fullamme til å slutte tvert på dagen. Jeg hadde brystspreng i 2 dager, som jeg desverre må si var et helvete, men det ble faktisk ikke betennelse. Etter 4 dager var sprengen borte. Etter 1 uke sluttet jeg å lekke når nurket gråt. Etter to uker kommer det fortsatt dråper hvis jeg klemmer, men vil vel påstå å si at melken er borte. Ei venninne har det fortsatt sånn etter 8mnd, så vet ikke helt når den er "helt" borte. Håper du slipper å kutte tvert. Flere venninner har sluttet å amme delvis og de har bare sluttet kjempe enkelt gradvis. Husk å håndmelke litt i dusjen hvis du får veldig brystspreng.
<3tobarnsmor<3 Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2009 Tror jeg skal kutte ned litt gradvis, har begynt med litt flaske nå så kjenner fort at det blir spreng når hun ikke har drukket på 4 timer. Får håpe jeg slipper betennelse, har hørt at det er helt forferdelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå