Gå til innhold

Brystavvenning og brystspreng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kutte ned med ammingen pga jeg blir helt utslitt av det, raser bare ned i vekt. Har ammet i 4 mnd nå å er lei av æ være sliten hele tiden. Så jeg lurer på hvor lenge man har brystspreng? Forsvinner melken etter bare noen dager eller uker ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvde å slutte og amme to ganger med nedtrapping, og å pumpe. Det endte med brystbetennelse... Grua meg som bare det til å slutte å amme, men til slutt sa de på sykehuset at jeg måtte (gidder ikke gå inn på grunnen her).

Redd som jeg var for å slutte (pga tidligere brystbetennelser) så fikk jeg tipset: "På med stram bh og et sjal/skjerf som knytes stramt utenpå der igjen".

Jeg gikk altså fra å fullamme til å slutte tvert på dagen. Jeg hadde brystspreng i 2 dager, som jeg desverre må si var et helvete, men det ble faktisk ikke betennelse. Etter 4 dager var sprengen borte. Etter 1 uke sluttet jeg å lekke når nurket gråt. Etter to uker kommer det fortsatt dråper hvis jeg klemmer, men vil vel påstå å si at melken er borte. Ei venninne har det fortsatt sånn etter 8mnd, så vet ikke helt når den er "helt" borte.

Håper du slipper å kutte tvert. Flere venninner har sluttet å amme delvis og de har bare sluttet kjempe enkelt gradvis.

Husk å håndmelke litt i dusjen hvis du får veldig brystspreng.

Skrevet

Tror jeg skal kutte ned litt gradvis, har begynt med litt flaske nå så kjenner fort at det blir spreng når hun ikke har drukket på 4 timer. Får håpe jeg slipper betennelse, har hørt at det er helt forferdelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...