Gå til innhold

Stygg hoste-vært hos legen-likevel bekymret-noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Lillejenta har vært forkjølet i lang tid, hostet lenge, men de siste 2 dagene er det virkelig stygg hoste, høres så vondt ut.. Var hos legen i dag, crp var fin og kunne ikke høre noe på lungene-heldigvis!! Tok blodprøver på stille lungebetennelse, får svar til uka.. Legen trodde det bare var et virus. Skal sikkert ikke bekymre meg, men likevel gjør jeg det, synes den hosten høres så ekkel ut.. Dere med erfaring, hvor lenge varer slik hoste og er det normalt?? Jenta vår er 6 måneder

Fortsetter under...

hei hei. vi har en gutt på 6mnd som også har en hoste som er helt forferdelig!! det høres veldig sårt og ekkelt ut. i noen dager hostet han så han kastet opp. vi var også hos legen men fikk samme svar som deg. vi fikk noe slimoppløsende hostesaft, men jeg synes ikke den har hatt noe særlig virkning.

det virker som man bar må ta tiden til hjelp, men det er ikke noe gøy når det går utover nattesøvn og matlyst=0(

God bedring til dere=0)

Takk for svar ;) Huff nei er ikke mye gøy når de små kroppene strever med hoste og ulumskheter.. Da er vi flere i smme bås, her har ikke den slimløsende (efedrin) heller hatt noe særlig effekt.. Må vel gå deg til. Får så vondt når ho ikke klarer å sove, våkner av den stygge hosten hele tida.. Vi får se frem til varmere tider ;) God bedring til dere også!

Jenta mi hosta 5 uker i strekk, skikkelig "mannehoste". Fikk efedrin naf her og, men synes ikke det var det helt store. Solvipect slimløsende fungerte bra (fåes reseptfritt), men hun ble himla vond i magen av den. Vi fikk etter hvert ventolin spray til henne, som noen ganger gis ved kraftig hoste og ikke bare astma. Nå er hun helt fin!

God bedring!

Jeg vet det er en del stygge forkjølelser ute og går nå, som kan gi sånn langvarig hoste. Så det kan godt være bare det. Etter å ha vært gjennom en runde med skikkelig dårlig unge og lang sykehusinnleggelse ser jeg etter dete:

* Hurtigheten på pusten. Normalen for barn er 30-60 pust pr. minutt når de er 0-2 mnd, 30-50 når de er 3 til 12 mnd og 20-40 når de er 1-5 år. Man må telle et helt minutt, og når de er helt i ro. Det vil i praksis si når de sover.

* Hørbare lyder ved pusting.

* Om de har "inndragninger", det vil si at huden trekker seg inn ved innpust - under ribbena, mellom ribbena eller i halsgropa.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...