Gå til innhold

Vinterposedebatt - deres meninger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har skinnpose til jenta vår idag. Den fungerer fint, men jeg lurer på hva vi skal bruke når hun skal bruke sportsdelen. Hun er 4,5 mnd nå. Jeg har vurdert easykid posen og syns den ser fin ut i og med at den kan brukes lenge, og som sovepose senere. Er det noen som har erfaring med denne opp til 4 års alderen? Har også sett på voksiposen... Har denne ull inni seg? Hva vil dere anbefale? Eller er det unødvendig av oss å kjøpe ny pose i og med at hun har skinnpose? Vi er en del på fjellet i campingvogn og kjører en del bil, så tenkte dunpose er greit til det bruket også.. Jeg hadde blitt kjempegla for meninger rundt dette :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har Kaiser lammeskinnspose i dag og hater den. MEN, det finnes de som sverger til den, jeg nevner ikke navn. Jeg går til innkjøp av en Easykid i helgen, om det er den beste vites ikke, men det er nå den jeg vil ha. Så det så.

Skrevet

Hvorfor hater du lammeskinnsposen? Og hvorfor vil du ha akkurat easykiden? Godt å høre om flere som tenker sånn...:)

Skrevet

jeg har brukt lammeskinnspose hele vinteren, men nå har lillegutt blitt for stor (til den jeg har da, min fra da jeg var liten)

har vært veldig fornøyd med lammeskinnspose, men nå har jeg kjøpt dunpose fra ticket 2 heaven, har lammeskinnsfell oppi også da.

syns det er veldig kjekt med dunposen nå, lang er den, 115cm, så kan bruke den lenge. også blir den skikkelig liten når jeg ruller den sammen,

ticket 2 heaven fikk trekk i den vognpose testen for at den ikke var like varm som endel andre,men jeg har nå testet den i minus 10 og lillegutt var god og varm (nesten litt for varm) hele trilleturen.

føler vel alt i alt, at dunposen er mer allsidig og enkel enn lammeskinnspose.

uansett, nå er tiden for å kjøpe ny pose, masse salg overalt.

Skrevet

Hei

vi er godt fornøyd med voksi urban posen vår, posen er i 2 deler, dvs at man kan koble på lengre del i bunnen av posen, når barnet blir større.

Vi har brukt posen vår i både sportsvogna og i pulken, meget god passform, og jeg føler gutten ligger lunt og godt i den, han er i allefall god og varm, og klager ikke. Vi er mye utendørs, spesielt på fjellet, og da har vi med pulken, så vi har fått testet posen mye.

vi har i tillegg saueskinn i bunnen av vogna og i bunnen av pulken.

Skrevet

Hei hei, det er nok meg husmus sikter til; jeg har hatt Kaiser lammeskinnspose hele vinteren fram til nå, og har vært godt fornøyd m den:) Nå har jeg imidlertid gått over til Odenwalder Holly posen min (den m bamse inni), og er superfornøyd m den også! Mye lengre enn skinnposen, og passer nok derfor bra til sportsvogna til neste vinter også! Supergod og varm, og kan snøres inn på toppen, sånn at den blir litt lunere enn skinnposen- anbefales:)

Skrevet

Ja, grunnen til at jeg hater, for jeg hater den virkelig er at jeg rett og slett ikke synes den er varm nok. Nå skal det sies at prompen har aldri vært kald, men det er så himmelsk mye trekk mellom han med pledd og selve posen. Hadde jeg visst bedre fra start hadde jeg kjøpt en dunpose, evt saueskinnsposen fra Nøstebarna. Easykid er et easy, hah, valg fordi den er på tilbud på Babyshop. Og den er lang. 126 cm. Prompen ser ut til å bli en lang kar, så nå er jeg føre var. Lammeskinnsposen er nemlig veldig kort og stiv og helt ubrukelig i en sportsvogn som lykkeli påpeker, riktignok ikke helt i de ordelag.

Skrevet

Er også kjempefornøyd med Ödenwalder-posen min. Den er av dun og ull, kan snøres inn så den blir tett og varm. Er så lang at hun kan bruke den til hun blir tre-fire år. Nå bretter jeg opp posen en gang i fotenden, så den er tett inntill føttene. Passer fint i sportsvogna i flere år!:)

Skrevet

Vi har også skinnpose (en gammel en som jeg brukte da jeg var liten), og har vært veldig fornøyd med den. MEN den er ganske kort, og passer vel egentlig best til små babyer - når de blir litt større, må man kle på dem så masse på overkroppen (det var dette min mor gjorde i sin tid). Derfor har vi kjøpt en voksipose classic, som foreløbig fungerer som dyne (sovepose, egentlig) i senga, og den er super. Han er alltid akkurat passe varm i den, selv om det blir bikkjekaldt på soverommet om natta med åpent vindu midt på vinteren. Hvis vi fortsetter å bruke voksiposen som dyne, må vi kanskje ha enda en pose... Da kommer jeg til å kjøpe pose etter hva slags sportsvogn vi velger. Da blir det kanskje en litt mindre pose enn voksi classic.

Skrevet

Vi har voksi.

Har ikke prøvd den i sportsdel da men..

Veldig fornøyd me hvor varm den er!! Også har jeg ikke sølt noe på den enda, så den har ikke krympet enda.. men det er jo et veldig minus og at ull dynen må renses..

Den passer fint oppi emmaljunga vogna og endra bedre i simo classicen..

Men som sagt veldig god og varm! Vi har bare hatt på ett ull lag i hele vinter, iblandt et ekstra hvis det kryper opp mot 7-8-9 minus, men sjeldent vi er ute da..

Skrevet

Jeg har en gammel ullvoksi og ville ikke byttet den ut. Ungene mine har aldri hvert kalde. ! mann brukte den til han var ferdig med å sove på dagtid, 2,5 år

Skrevet

Her går det og i den gamle voksiposetypen. Har ikke rensa ulldyna etter tulla, men lufta den ute i 15 minus, regner med det holder. Og trekket er vaska flere ganger, uten å krympe. Nå er jo ikke denne posen vanntett, men det har jeg enda ikke forstårr poenget med...man har jo trekk på vogna om det regner/snør:)

Tulla brukte den til hun var 2,5 år...da gikk vi over til voksensovepose i sportsvogna, for voksien ble litt i korteste laget.

Veldig fornøyd med voksien altså. Brukes i pulken, i vogna, som leketeppe når vi er borte osv. God, lun og varm:)

Skrevet

jeg vasket ull-innlegget til voksi'en på ullprogram i maskinen. nå hadde vi arvet den så jeg vet ikke om den var vasket og dermed hadde krympet fra før, men jeg så ingen forskjell etter at den hadde hatt en runde i maskinen :-)

ulempen er at den har litt mange åpninger syns jeg, så vi vurderer en dun-pose.

Skrevet

Jeg bruker Voksi-posen fra når jeg var lita.

Storfornøyd:D Synnøve er alltid varm, selv i -10!

Har vasket trekket i maskinen, like fint:)

Den tåler jo ikke vann, men har jo trekk på?!

Kjempefint at den kan brettes helt ut, slik at jeg kan bruke den som leketeppe mm

Skrevet

Ulldyna til voksiposen kan vaskes i maskin på ullprogram, den trenger ikke renses. Sjekk www.voksi.com :)

Skrevet

Er veldig fornøyd med min billige voksipose. Har sydd nytt trekk og synes selv den er ganske så fin. Lillegutt er alltid varm og god. Har både fryst og vasket ullposen uten at dette synes på den. Orginaltrekket er heller ikke for lite..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...