Gå til innhold

Snur seg på magen på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

I natt snudde lillegutt seg på magen 2 ganger. Er dette farlig, tenker på krybbedød. -Han kan ikke snu seg tilbake....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor gammel er han?

tenkt på å bruke nattpose som man binder fast?

eller rett og slett bare pakke han inn i tepper?

legge kanter rundt han, så han ikke får snudd seg?

mange barn liker å ligge i "reder"... min gjør nå ikke det men,..

ho ligger på sida hele natta lang, gjort siden fødsel.

tipper verken på magen eller rygg..

ville prøvd å pakke han inn i tepper, så han ikke får rørt bena.. som regel de som gjør så skuta tipper.. hvis ikke så får du bygge rede:D

Skrevet

Han er 6mnd gammel.

Han ligger i en nattpose, som vi har satt fast i fotenden på senga (for han roterte i senga), men har ikke mulighet til å fest denne slik at han ikke får lagt seg på magen. -Ingen av barnebutikkene her i byen hadde slike! Noen som veit hvor jeg får tak i det?

Han er ikke noe redeunge. HATET bagvogna... Og dytter dyna ned ved madrassen på begge sider av ungen, uten at dette ser ut til å hjelpe.

Han er skikkelig forkjøla nå, og det virker som det er lettere å puste på magen...

Skrevet

Jeg har en gutt på straks 7 mnd, og først forrige uke begynte han å snu seg i senga på natta. Nå ligger han kun på magen, fordi ahn selv vil. Hører jeg lyder fra han, så går jeg inn å snur han....

MEN jeg var på ullevål hher forrige uke, og der sa de til meg at hvis han selv snur seg om natta, så la han ligge. Så lenge de klarer å løfte hodet, så går det fint. De vil alltid snu seg etter luft. Når det gjelder krybbedød, så er det mest hvis de blir for varme, eller faktisk har stoppet og puste litt og ikke kommer i gang igjen. Dette er hva jeg har hørt hos de legene og fysioterapaut på ullevål.

Du skal aller først gjøre det du føler deg tryggest på, men etter forrige uke som de sa dette til meg, har jeg slått meg til ro.

Tenk, det kan bli like ille for barnet å ikke kunne vri på seg eller bli for varm fordi du pakker det inn med tepper, poser eller div, fordi barnet ikke skal snu seg.

Du sier du syntes det ser ut sm han puster lettere på magen, nå når han er forkjøla, da lar du han ligge på magen.

Du kommer til å bli kjempe sliten og lei om du skal opp til enhver tid på natta for å snu han. OG ikke minst, søvnen hans vil bli ødelagt og det er jo ikke like bra....

Men dette er bare et tips, du skal for all del gjøre det du føler for, men jeg har slått meg til ro, og lar min gutt gjøre som han vil... Skulle jeg vært å snudd gutten min om natta, hadde jeg ikke sovet. :(

Skrevet

Mini´n her er 6,5 mnd, og snur seg ofte på magen om natten. Jeg lar ham ligge på magen om han vil sovne slik, men snur ham alltid tilbake på rygg når han har sovnet godt. Han har nattpose, uten seler, men snur seg like lett med den på. Kan ikke overvåke ham hele natta, og siden han har kunnet ligge på magen og leke i over to mnd så må han også kunne løfte hodet sitt skulle en tro. MEN, mitt tips, som fungerte lenge for oss (til han ble for sterk) : Rull sammen et teppe eller to slik at det blir en slags "pølse", ta en bomullsgenser e.l. som du har hatt på et par dager og knyt godt rundt. Da kan du legge ham på siden f.eks med øverste arm og ben på rullen din. Min roet seg kjempefint i den stillingen, og så luktet det litt av meg. Unger er rare sånn. Det var faktisk pappa´n min som foreslo dette! Han som ikke har peiling på babyer :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...