Gå til innhold

La en 8 mnd. gammel baby være alene hjemme....

Alessi med 2 fine gutter

Anbefalte innlegg

...dog bare for 20 minutter, men likevel! Jeg har en venninne som gjør dette når hun er alene hjemme og skal lufte hunden om kvelden etter at gutten hennes har lagt seg. Hva synes dere? Jeg personlig synes dette er uansvarlig og ville ikke gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj!!!!! Tror aldri jeg hadde turt det. Jeg tenker på brann ol. Tenk om det hadde skjedd noe!!!! Man hadde jo aldri kunne levet meg seg selv hvis noe skulle skjedd.

Huff nei....... du får si til venninna di at hun burde slutte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du tuller!!

Sett at det skulle begynne å brenne?

Eller om bare alarmen går? Nok til å skremme vannet av hvem som helst. Og hvis mamma ikke er der i tillegg!

Nei, nå ble jeg bare forbannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde unger passet seg selv fra de var seks måneder jeg? Må man være med dem hele døgnet lizzom?

Skjønner problemet med å kveldslufte hunden når man er alene med baby. Men da må det løses på annen måte. I hvert fall sette babycallen hos naboen, eller betale noen en slant for å lufte bikkja. Eller ta med babyen ut i vogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt aldri i mitt liv!! Hvis hun absolutt må ut med bikkja kan hun la den gjøre fra seg rett utenfor hjemmet og ta med babycallen. Vi har venner som gjør dette og de er max ute et par min. Det er uansvarlig og jeg synes du skal si ifra! Det er for sent å angre når noe skjer mens hun er ute og går... Babyen sitt behov er faktisk viktigere enn hundens! Hvis hun er alene med hund og barn synes jeg hun burde skaffe seg en turkompis til hunden, betale en ungdom i nabolaget for det for eksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fanatisk når det gjelder brann...livredd.

Jeg sjekker alt hver kveld. Idag såg jeg at når minsten på 10 mnd og storesøster hadde lekt, så hadde han skjøvet trestolen med bambussetet inntil en liten ovn på veggen. På noen få timer var den mørkebrun på armlenet..det er ikke farlig.

Men bambusflettingen oppå luktet svidd..utrolig skummelt.

Uansett hvor påpasselig vi er så kan det skje.

Hadde aldri reist fra ungene mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å gå ut 20min med et sovende barn ville jeg ikke ha gjort.

-Jeg har også hund, og det er en kabal å få lufta bikkja skikkelig om mannen er borte og lillegutt er syk el det er veldig kaldt. Hunden greier seg med en skikkelig langtur (1-1.5time) pr dag, -denne tar jeg normalt sett med lillegutt i vogna.

Slik som nå da lillegutt er syk og ikke skal ut har jeg luftet bikkja mens lillegutt har sovet, men kun innenfor dekninga til babycall'en (har kjøpt babycall med dekningsindikator), alternativt kan jeg gi babycall'en til nabo'n om jeg føler at jeg må gå lenger tur. -er lillegutt inne går jeg uansett aldri lenger enn at jeg kan se huset. -Enkelte ganger hvis jeg har hatt det travelt har min snille nabo passet lillegutt mens jeg har løpt en tur med hunden.

Hadde jeg vært alene med ungen hadde jeg nok ikke vært hundeeier, selvom jeg er aldri så glad i den fantastiske rare hunden min! Da hadde jeg rett og slett ikke hatt kapasitet til å gi en hund det den trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig! Jeg har prøvd å fortelle henne alt dette, men hun bare fnyser av meg! Faktisk har hun sagt at jeg bør gjøre det samme, da jeg fortalte hvordan vi må planlegge i samme situasjon. Vi har nemlig også hund, og den må til foreldrene mine om en av oss skal være hjemme med lillegutt alene. Dagturen til vofsen blir unnagjort som hos Makko og lillegutt: ut på tur med vogn og bikkje :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars unge som har en slik mor, ei mor som ikke bryr seg om uhellet skulle være ute. Hus brenner ned på 10 min, og barn kan skrike seg ihjel på mindre enn ti minutter ved at de f.eks hyperventilerer, det har skjedd med noen foreldre som skulle teste ut det å la ungen skrike til han ga seg, han ga seg for alltid!!

Hva om barnet blir syk og mamman ikke merker noe ? Omgangssyken f.eks kan jo komme med ett knips, og om han kaster opp da og er alene!!! i 20 min!!!!! Den ungen er heldig om han får oppleve 1 års dagen sin... Vet jeg overdriver litt, synes egentlig ikke det selv, men veldig mye kan skje på 20 min, 10 min også!! gulper, skriker, brann, få dyna over ansiktet+++++ Nei, vi går ikke utafor huset for å hente post en gang vi hvis vi er alene med barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt du vet du overdriver LITT... ;-)

det å gå ut å hente posten når man er alene med ungen må man jo kunne gjøre...her har vi alltid gjort det ihvertfall..

til og med tatt en prat med naboen ved postkassen.. ;)

det å gå tur med bikkja i 20 minutter derimot syntes jeg er å strekke strikket litt vel langt...

da må hun ta babysitteren så kan hun gå litt fram og tilbake foran huset...aldri miste huset av syne så går det greit syntes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SJOKKERT!!!!!!!!! Som de andre også sier; ulykker, brann, sykdom - bare ett par minutter kan gi katastrofale følger!!

20 minutter!!!!!!!!!!!!!!???????????? Dette er på grensen til omsorgsvikt. Hvis hun ikke skjerper seg må du "true" med at du varsler barnevernet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøl om jeg ikke går lenger unna huset vårt enn at jeg har dekning på babycall (når baby ligger der og sover altså!), og nok ikke ville gjort det med særlig god følelse, blir jeg faktisk dritprovosert av alle disse innleggene og måten dere karakteriserer den såkalte venninna på.

Det er faktisk hennes valg å gjøre dette, hvis hun syns det er ok trenger ikke andre å dømme henne, kalle det omsorgssvikt osv. Så får dere som reagerer så sterkt her la være å gjøre det med deres barn!

Er faktisk så mange barn som virkelig har det ille, og opplever mye værre omsorgssvikt enn dette, bruk heller energi på å bry dere om dem da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan faktisk karaktiseres som omsorgssvikt dersom noe skulle skje, juridisk sett. Selvsagt er det hennes valg, men hennes fornuftige venninne er bekymret og spør hva andre mener. Godt at de fleste er enig i at det er uansvarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"det er hennes valg å gjøre dette"

Betyr det at Hi som veninne bare skal drite i ungen?! Hun spør etter meninger her inne og får svar og det er flott!

Tror eg ville sagt kraftig ifra visst dette var mi veninne ja! Dette er veldig uansvarlig og kan i værste fall føre til at ungen omkommer om det skulle oppstå en farlig situasjon...som ei over her nevner, unger har grått seg til døde før, og selv om det er sjeldent det skjer så KAN det skje....evt brann, innbrudd, noe skjer med mor og hun komer seg ikke hjem igjen osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner ikke at hun tørr dette!! De eneste gangene jeg lar jenta på snart 5 mnd er hvis jeg er å henter posten (postkassen er 200 meter unna huset). Da forutsetter dette at hun sover, og at jeg har med meg babycallen.. Og kommer noen å snakker med meg mens jeg er ute, blir jeg helt stresset for at hun skal våkne og at jeg ikke er der! Så det å gå fra barnet i 20 minutter hadde ikke falt meg inn!! Tenk om hun våkner og mammaen ikke er der?? uff...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette engasjerte mange, ser jeg. Takk for respons, alle sammen :o) Bra at alle er enige med meg om at dette ikke går an. Jeg skal møte henne til lunsj om ikke så lenge, og til da skal jeg pønske ut en måte og legge frem dette på. Det er jo et sensitivt tema, dette med hva slags forelder man er, hvor ansvarlig man er etc. Hun er så fornuftig på alle andre punkter, så jeg synes det er rart hun tar så lett på akkurat dette. Nå er jo mannen hennes som regel hjemme på kveldene, så det skjer sjeldent. Men én gang kan være én gang for mye.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj...20 minutter er lenge da.... Vi har hund og de gangen en av oss er hjemme alene blir det bare korte turer rett utenfor døra for han. Vi har da babycall i lomma og vi går ikke lenger enn 10 meter fra huset. Syns det hørtes ganske skummelt ut å være borte så lenge...mye kan skje på 20 min...

Kanksje du skal prøve å prate med vennina di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?! NEI OG NEI! Tenk om det blir brann?? Det er det første.. For det andre, tenk om babyen våkner akkurat da og må ligge alene, LIVREDD å gråte i 20 minutt! NEi vet du hva, hun venninna di burde du ta en alvorsprat med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de med aller lavest angstmodus her inne tror jeg, og jeg hadde aldri gjort dette. Da skal man i hvert fall si til seg selv at det er i orden om noe skjer og det er det jo ikke. Selv om sannsynligheten for at noe skal skje er forsvinnende liten, så er det helt uforsvarlig med babyer uten tilsyn. Jeg setter babyen utenfor cafevinduet, men sitter selv rett innenfor, det er min grense for hva jeg synes er grei avstand. Jeg gikk også i dusjen da babyen lå i ro, men nå når hun ruller rundt på hele stuegulvet, ja, da setter jeg henne i stol med sikring når jeg går i dusjen, evt venter til hus sover og har dørene åpne (liten avstand til soverommet).

Vi ble evakuert to ganger i fjor, grunnet brann og tilløp til brann, så jeg har det i ryggen at det er utenkelig å både la barn være alene hjemme, i rom alene hvor det er stearinlys osv.

Det kommer mest sannsynlig ikke til å skje noe med venninnen din sin baby, men det er likevel helt uholdbart i forhold til sikkerhet.

Legger under sterk tvil til at jeg vet om noen som mistet barnet sitt fordi det gråt og ikke fikk tilsyn. Det er ekstremt uheldig, men det skjedde og er dypt tragisk. Og det betyr faktisk at barn kan gråte til det ikke er mer pust igjen. Ikke bra....og hvordan vet man om barnet begynner å gråte når man går ut døren.

Nei, huff, ble opprørt her jeg også, og jeg har som sagt lav lav frykt og redselfaktor.

Gi venninnen din en klem og si hun kanskje bør tenke seg om en liten smule, dersom du tror dette ikke bare gjør at hun lufter hunden 10 min lenger. Hun er jo allerede i fornektelse og det kan forverre om man kritiserer. Gå varsomt fram, men nevn gjerne min lille historie om de som mistet barnet sitt, som sluttet å puste, da de satt i naborommet og lot det gråte for lenge. Og det var dessverre ikke spesielt lenge.

Liker ikke å nevne den historien, men noen ganger har det noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke bra ut nei, tenk hvor MYE som kan skje på 20 minutter. I går kveld f eks så kastet min 8 mnd gamle sønn opp,

Jeg hørte rare lyder på babycallen, og da jeg ankom rommet hans, så jeg at jeg måtte hjelpe til med å få opp oppkastet, jeg var livredd, men heldigvis gikk d bra! Tenk hvis jeg hadde vært å gått tur med hunden vår når dette skjedde, han kunne faktisk ha blitt kvalt av sitt eget oppkast.

som andre også nevner her; mange hjemmeulykker kan skje, f eks brann og lignende...

Så hold dere hjemme for guds skyld, det er barnet deres d er snakk om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... Feminamamma... den historien om babyen som gråt seg ihjel var grusom. Fikk helt vondt i hjertet av den! Men det er som du sier; den kan ha noe for seg, og jeg skal finne en anledning til å fortelle det til venninnen min. Takk for at du fortalte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff,er hun helt svidd i hårsveisen?

Min er snart 10 mnd og her er jeg redd bare fordi jeg må gå rett ut med bosset??

Enkelte eier ikke omsorg for barna sine...

Stakkar barn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner ikke at hun tørr! Helt enig med de andre over her. Jeg tørr ikke en gang og gå til postkassa en gang jeg liksom og hun går fra ungen i 20 minutter! Hun burde da klarer og gå lang tur med den bikkja om dagen og ha med ungen i vogna? Eller hvis hun mener at bikkja MÅ ha så lang tur på kvelden, burde hun i værstefall kanskje omplassere den til noen som har tid? Ungen burde være MYE viktigere enn hunden. Det virker ikke som ungen er viktigst nå ihvertfall. Stakkars barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...