Gå til innhold

Dere som har erfaring med malt.. Litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med å få i datteren min mat om dagen. Sist gang det var sånn bedret det seg raskt da hun fikk bæsjet for å si det rett ut. Nå har det gått noen dager, og det er like ille som sist. Veldig slitsomt! Tenkte å prøve malt da. Hvor lang tid tar det før det virker? Og hvor mye har dere gitt til deres barn? Hun får kun morsmelk, så jeg vet at det er store variasjoner med hvor mye de bæsjer, men hun har hatt avføring hver dag eller annen hver dag helt siden hun ble født. Hun er nå fem mnd og er tydelig plaget med å ikke få det ut. Hjelp mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får hun kun morsmelk? skulle det ikke være problem med fordøyelse. Merkelig at din dtteren gjør!

Malte - du kan prøve først å blande ca. 1 teskje i ca. 100 ml lunken vann (ca.40 C) i en flaske. Hvis hun ikke går på do rundt 1-2 timer, øker du mengde malte. Prøv deg fram. Det avhengi av hvor hard mage hun har.

Din datter er 5 mnd gammel - hvis du har prøvd å gi henne fast føde. Så prøv å gi henne sviske for spebarn fra 4 mnd.

Lykke til

Skrevet

Jeg tror jeg heller ville prøvd å stimulere rundt endetarmen med litt vaselin eller olje først. Når de får kun mm så varierer bæsjemønsteret deres veldig i perioder. I begynnelsen hadde gutten min også bæsjebleie etter hvert måltid mm, men jo eldre han ble, jo sjeldnere ble det.

Skrevet

Glemte å svare på spørsmålene dine :)

Når vi først startet med malt, ga vi de første gangene 1/2 ts. Da bæsjet han i løpet av 5-10 min. Etterhvert øket vi opp til 1 ts, og nå er vi oppe i 1 1/2-2 ts pr flaske (180 ml).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...