hope<3<3 Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Jeg bruker det nå, men ser jo at han vil jo ikke ha vanlig pupp da, det blir jo allt for mykt. Noen som har greid å venne av med dette? Jeg fikk et tips å klippe et hull i brystskjoldet..så klippe det større og større etter hvert slik at det til slutt blir bare pupp igjen hehe. kjenner jeg er veldig redd for at jeg ikke skal få det til uten =(
2hærligegutter Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Med første fikk jeg kun til amming med skjold. Etterhvert som ammingingen gikk bra, prøvde jeg å snike den bort under ammingen, og da han var 3 mnd hadde vi kuttet den ut. Med nr 2 måtte jeg bruke det av og til pga sår, så det var ikke noe problem å ta de vekk, han var vant til begge deler
Skattimagen<3 Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Kjære deg... Prøv å bli kvitt skjoldet så fort som mulig! Jeg brukte skjold med gutten min og det gikk jo toppers!! Var så ufattelig mye lettere for han å få tak. Så jeg sverga til skjolda jeg asså.. Overhørte alle som kom med råd om å slutte med de. Det gikk jo så fint... Men etter hvert så fant vi ut på helse stasjonen at gullet ikke la på seg nok, han fikk ikke nok melk fordi med skjold får man ikke stimulert puppen godt nok.. Så fikk ikke økt produksjon osv. Da fikk jeg beskjed om å gi det jeg kunne fra puppene og deretter mme så han blei helt mett.. Det gjorde jeg men etterhvert nekta lille gutten min ta pupp i det hele tatt. Han bare skreik og skreik.. Angrer fremdeles på det der med de skjolda nå. Jeg greide amme i nesten 3 måneder før jeg måtte slutte.. Så mitt tips hvis du ønske å fullamme lenger er å kanskje ta de vekk.. La babyen få pupp med skjold når du begynner og når h*n har satt i gang melkestrømmen så fjerner du skjoldet.. Er bare å prøve for harde livet. =) Lykke til =D
Bægge dætern Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 jeg ammet med skjold i starten og sluttet ved å gjøre som bollemor beskriver, brukte skjold til melka kom og så tok jeg vekk babyen og dyttet puppen inn. etterhvert forstod han at melka kom fra brystvorta og ikke fra skjoldet. Det tok litt tid, men det har man jo nok av ; )
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Jeg brukte også skjold litt av å på ei stund pga sår, men prøvde å amme litt uten hver gang slik at hun ikke ble vant til bare skjoldet. Hun fikk ta de første harde takene på skjoldet, så tok jeg det av og hun fikk spise seg ferdig uten. Etterhvert fikk hun lenger og lenger tid uten skjold, slik at puppene fikk venne seg til de harde takene gradvis. Fungerte veldig fint for oss iallefall! Masse lykke til
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Jeg brukte skjold i starten pga innovervendte brystvorter og melkespreng...You name it! Fikk det på sykehuset og fortsatte en stund til. Men etterhvert prøvde jeg å ta de av når hun hadde sugd en stund, for da kom brystvorten mer ut og de ble mindre sprengte. Så da kunne jeg dytte brystvorten mer inn i munnen på henne. Etterhvert som hun ble sterkere til å suge selv også, så virket det som hun foretrakk brystet uten skjold, for da var det flere anledninger hun ble sint og dyttet det vekk med hendene, en gang uten at jeg så det også. Plutselig hadde hun tak på brystet uten skjoldet. Da skjønte jeg at nå kunne jeg kanskje endelig kutte de ut helt! Var så deilig å slippe de!
AO3 Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Jeg brukte skjold i ca 3 uker i begynnelsen. Det var gull verdt for meg så lenge jeg trengte det, men jeg merket at det var vanskelig å gi slipp for dem - for meg, ikke for ham. Han ble litt forvirret av at jeg ga både pupp både med og uten skjold avhengig av hvilken pupp han fikk, så plutselig brukte jeg skjold på begge... og så kviet jeg meg sånn for å slutte, for jeg husket hvor vondt det hadde gjort først. Det var jo en grunn til at jeg begynte med skjold i utgangspunktet! Men da jeg først tok mot til meg og sluttet med skjold, gikk det over all forventning! Ikke noe styr, ikke noe søl, ikke vondt, og ikke minst slutt med koking av skjold og ammeskjold liggende overalt. Det er virkelig mye enklere å gi pupp uten skjold, når man bare får det ordentlig i gang. Jeg hadde ikke problem med mindre melk pga skjoldene, og for meg var de fantastiske da jeg trengte dem - men ikke bruk dem lenger enn det du egentlig trenger!
grete77 Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 Eg brukte også skjold i starten i ca 2 veker fordi babyen ikkje fekk skikkeleg tak. Syns det var ok, og tenkte ikkje over at det var styrete. Så fekk eg besøk av helsesøster og ho trykte puppen, utan skjold, inn i munnen på babyen og der satt han fast gitt:-) Etter det så tenkte eg at dette skal eg jammen klare også!! Så når helsesøster var ute av døra så prøvde eg igjen, og etter litt plunder så fekk me det til:-)) Da innsåg eg kor mykje arbeid og mikking da var å bruke skjold. Det var ei glede å amme om natta uten å leite etter skjold i nattens mulm og mørke, og lett å vere ut blant folk. Så mitt tips er å prøve igjen og igjen...Sjølvsagt litt vanskeleg å slutte viss du brukar det pga. såre brystvorter etc...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå