LoveLoveLove Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Gutten vår er så fryktelig plaget med masse luft og smerter når denne skal ut. Han kniper/knyter hele seg og hyler ut. Gråter intenst og forholdvis utrøstelig mange ganger om dagen når luft og bæsj skal ut. I går var vi hos kiropraktor som konstaterte to låsninger i ryggen som han behandlet (var veldig flink kiropraktor). Etter behandlingen sobnet lillegutt og sov mye ettermiddag og kveld, men SÅ kom natta. Skreket og vært urolig med veldig mye luft og smerter hele natta. Nå på formiddagen er han fortsatt urolig med mye som skal ut (med tilhørende ynking og knyting av hele kroppen....tydelig vondt).......mener jeg har hørt at det kan være litt sånn ekstra ille etter behandlingen før det blir bra. ERFARINGER?????????? Skal tilbake til ny behandling i løpet av uka. Hvor mange dager gikk det før dere merket bedring? Hvor mange dager hadde dere mellom behandling nr en og to? Trenger litt oppmuntring og håp om at dette skal gjøre susen om vi bare er litt tålmodige;o)
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 hei min lillegutt på 6 uker har kolikk, bynnte i behandling til osteopat da han var 3 uker, han kunne skrike i 12-16 timer med små blunder. han hadde låsning i rygg,mellomgulvet og i nakken, osteopatn løsnet opp og det kom tilbake så etter 5 behandlinger så er nesten lille helt bra, han kan skrike 3-4 timer ennda men ikke mere en 3 dager i uken, etter behandlingene fikk han avføring og ble veldig urolig i 1 dag men så ble det bedre. han har ennå en låsning i nakken så vi skal ha 1 behandling til. det er så utrolig godt at det har blitt så mye bedre, vi har prøvd mye men ikke noe hjalp liksom. det blir verre før ting blir bedre så jeg anbefaler fortsett i behandling så skal du se at når låsningene er løst opp så blir det bra. vi merket bedring etter ca 2-3 gang, men det blir liksom litt bedre får hver gang ikke brå stopp. vi var 1-2 ganger i uka, skal helst gå 3 dager mellom så lille får komme seg litt, det er jo slitsomt får de også. det viktigste er å ha ro rundt di å la di sove når di sover sånn at di ikke får disse spenningene tilbake. lykke til.
sisseljenta Skrevet 11. februar 2009 #3 Skrevet 11. februar 2009 Hei, gutten min hadde kolikk, og vi begynte hos kiropraktor da han var 4 uker. Han hadde låsninger i hele ryggen og nakken, sannsynligvis etter en hard fødsel hvor han ble tatt med sugekopp, og gråt utrøstelig mange timer hver dag/kveld/natt. Jeg merket bedring etter to behandlinger, vi gikk tre ganger i uka i to uker, deretter trappet vi ned til to ganger i uka et par uker, før vi gikk en gang i uka frem til han var ca 10 uker. Da mente kiropraktoren at vi skulle vente og se det an. Etter tre uker var han merkbart dårligere igjen, så da startet vi behandling igjen, og vi går fortsatt en gang i uka nå -han ble bedre med en gang. Han er nå litt over fire måneder, og er verdens blideste og mest fornøyde gutt, selv om han fremdeles ikke vil legge seg om kvelden ; ) Mitt råd er i alle fall at du ikke må gi opp- jeg fikk en ny gutt etter et par behandlinger. Må også nevne at jeg kuttet ut melkeprodukter omtrent samtidig, men det har du vel prøvd. Masse lykke til til dere begge
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2009 #4 Skrevet 28. mai 2009 Gutten vår skrek noe voldsomt da han var rundt 2 uker.. Det var tydelig at det var luft som plaget han, og vi som nybakte foreldre ble DESPERATE! Vi saumfarte nettsider for å finne råd, og bestilte time til kiropraktor ganske fort. 2 behandlinger så var han helt fin!!! Etter behandlingene ble det ekstra mye skriking, men så stilnet stormen.. vi var overlykkelige. Så det er mitt beste råd! Vi betalte vel 750kr for to behandlinger, og det er virkelig piss i havet når alternativet er å bli skrullete i hodet av all den skrikingen. Ellers prøvde vi minifom-dråper, er usikker på om det hjalp. Vi prøvde også litt gymnastikk (presse lårene mot magen når vi hører en promp så kommer det ut litt mer). Lykke til dere foreldre med kolikkbarn - det er en vanskelig tid, men det går over uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå