Frøken Freken Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Etter 5månederskontrollen i går ble jeg så inspirert at jeg satte i gang med smaksprøve på grøt, to teskjeer. Jeg tenkte at det kanskje ikke var så lurt -for dersom jenta ble uvel ville jeg kanskje ikke vite om det var grøt eller vaksine... Og slik gikk det gitt. På kvelden fikk hun feber (det kan vel ikke komme av grøten,vel?) og var tydelig ubekvem - gråt utrøstelig, og med jevne mellomrom ble hun pionrød i fjeset, kunne se ut som tak i magen, men krøket seg ikke sammen el. Hun fikk grøten klokka 14. HVa tror dere? Noen som har erfaring med slik type reaksjon, enten på grøt eller vaksine? Er veldig usikker på om jeg skal gi grøt i dag og risikere samme ubehaget for henne.
Lotta med novembergutt Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Tja, det der er jo ikke godt å vite. Men mest sannsynlig kommer det av vaksinen - særlig feberen selvfølgelig. Jeg ville prøvd igjen i dag jeg, så slipper du å lure på om det kommer av grøt eller vaksine ... Skjer det samme igjen i dag så kan du jo med ganske stor sikkerhet si at det er grøten hun reagerer på Gudd løkk
mamman-til-madeleine Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Min reagerte sånn på vaksinen første gang. Fikk masse feber på kvelden, og skrek ustanselig uansett hvr mye jeg bar og koste. Fant til slutt ut at hver gang jeg løftet på henne, klemte jeg jo rett på stikkene på begge lår. Stakkars! Når jeg holdt under rumpa isteden ble det stille.
husmus &2 Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Tja, nå er ikke han 5 mnd enda, så da har jeg i utgangspunktet fint lite å bidra med, men siden han fikk 3 mnd vaksine i går tenkte jeg at jeg skulle forsøke meg allikevel gitt. HS sa til meg at han kanskje ville få vondt i magen av vaksinen. Derfor tenkte jeg, at, aha, kanskje det er DET som plaget snuppelure og ikke grøten? Feberen kommer jo selvsagt fra vaksinen, men det visste du vel? Se der, jeg bidro!
Crazywoman Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Sånn var småtten ved 3 OG 5 mnd vaksinen og ved den første så hadde han ikke begynnt med grøt. Og så fikk han en reaksjon ca 10 dager etter hver av de. Men så har jeg en sart liten tass med mye drama i seg da, så han reagerer litt sterkere på alt enn andre:) (i motsetning til søsteren som sikkert kunne tålt at en atombombe gikk av:)).
Frøken Freken Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2009 Takk skal dere ha!!! Ble bekymret for at hun har intoleranse for noe i grøten (og at det er min feil som ikke ammer...) men jeg satser på at det kan være vaksinen og prøver igjen i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå