Gå til innhold

Nå er jeg blitt mamma - for real!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morsdag: pappa er ute i bakken med kompiser og jeg er hjemme med lille sprette. Har ikke ftt dusjet, uvasket hår, har ikke fått klippet meg på 7 (snart8) mnd, gulp nedover ryggen, flekker på buksene (som aldri går av eller kommer det bare nye hele tiden?)

Da følte jeg meg som en skikkelig mamma! Meg selv helt bakerst ("Bare dra i bakken du..") og ble så sinna! (mest på meg selv) Måtte slenge med leppa, og smelle med dørene - grrrrrr!

Dagen endte med deilig 3-retters middag, champagne (rosa Lanson) og 10 langstilkede roser! Og ja, jeg fikk dusjet til slutt!!! hahahaha!

Glad i mannen min nå :) - og meg selv!

ps: gleder meg til lønn - da skal jeg dra rett til frisøren :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...ja sånn er det å vere mamma du=) heldig du som fekk roser...eg kjøpte ein orkide til meg sjølv eg=)Fekk sove til halv 11,så den var eg fornøgd med.....=)

Frisøren ja da er sånn gode som ein berre får av og til når ein har blitt mamma=)hehe.....

Og å dusje når ein vil,kan ein berre gløyme....alltid noko som kjem i vegen då----

Skrevet

åh jeg skjønner deg så godt! Jeg sitter og ser på utsikten til marka hver eneste dag og ser de snødekte tretoppene, og her sitter jeg med floke i håret siden fødselen og en vekt som helt åpenbart er ødelagt.

MEN, egentlig så gjør det meg ingenting, det er bare litt digg å klage innimellom (siden det ser ut til å være den nye trenden her inne, syt så mye en vil).

Skrevet

Skjønner ikke helt det der med å ikke få dusjet jeg da!

Når lillegutt var nyfødt tok jeg han med på badet, la han på stellematten ved siden av dusjen, koste seg masse med dusj lyden. Nå som han er snart 112 mnd er han fortsatt med på badet, dtrar ut det meste fra skuffer og skap, men det er lett å rydde opp.

Men gulpen kjenner jeg igjen:)

Skrevet

Som en annen her sier; jeg skjønner ikke dette med å ikke få dusje? Og ikke skjønner jeg problematikken med frisøren heller. Jeg dusjer og vasker håret hver dag som jeg gjorde før jeg fikk lillegutt, og bestiller frisørtimer akkurat som før. Når man bor sammen med pappaen behøver man jo ikke å skaffe barnevakt for å gjøre slike ærender.

Man må ikke bli så opphengt i det å være mamma at man blir en sjuske!!

Skrevet

Mja, jeg skjønner godt hva du mener, men også enig med de over her som sier det ikke er så vanskelig å få tatt seg en dusj (",)

- føkna her sover alltid en 3 kvarters dupp ca en time etter vi har stått opp, da hopper jeg i dusjen (",) -så den første timen føler jeg meg ikke akkurat fresh for å si det sånn ;o) Dessuten er det jo dager hvor hun er litt vanskelig, eller jeg er ekstra sliten, da gidder jeg ikke "ordne" meg i like stor grad; dusjer ja, men sminke og okay klær er en saga blott på sånne dager..

Frisørtime er ikke like enkelt, da vesla hverken tar smokk eller flaske, og er ofte sulten på ettermiddag/kveld. Drar gjerne ut på noen småærend, men aldri sånne ting jeg ikke kan forlate "med en gang" dersom mamman (puppen) kreves hjemme (",) Tanken er å få klippet meg en lørdag formiddag, da kan pappan trille henne en tur mens jeg klipper meg, men stresser ikke akurat, har langt hår, så om det er klippet opp eller ikke spiller liksom ikke den helt store rollen.

Skrevet

Jeg er også en av de som dusjer og vasker håret like ofte som før. Har klipt meg 2 ganger etter at lillegutt kom for 6mnd siden og.... Ene gangen skar det seg i fht pass, så lillegutt fikk være med. Det praktiske i livet mitt er ikke så forandret siden lillegutt kom, ting må bare planlegges bittelitt mer ;-)

Er ikke så moteriktig av meg, men prøver iallefall å gå med rene klær. Ingenting er så ekkelt som lukta av SUR melk :-(

"Skjeier jeg ut" å tusler udusja rundt i stillongsen uten å se folk eller få noe luft, tar det ikke lange tida før jeg er sur, deppa og gretten. Heldivis smiler lillegutt uansett :-)

Skrevet

hahahahaha! Ja, jeg dusjer jo som regel hver dag da ;) Men akkurat på søndagen så gikk alt i stå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...