Superlykkelig<3 Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Vi har en gutt på 7 måneder som nekter å spise grøt :-/ Får kanskje i ham ett par skjeer når vi prøver, så vil han ikke mer. Har prøvd alle grøtene jeg har kommet over, ingen ser ut til å falle i smak?! Ganske frustrerende, grøt er vel viktig med tanke på jern? Har prøvd å ha fruktpurè oppi grøten også, det hjelper heller ikke stort... Når vi gir ham middag så spiser han mye, så han er tydeligvis sulten da... Noen som har noen gode råd til oss?
mamman-til-madeleine Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Snuppa mi var flink til å spise grøt et par uker når vi begynte. Så måtte vi sette det litt på vent, for hun var så slimete i halsen, og klarte ikke å svelge unna. Når vi skulle begynne på igjen, ville hun ikke ha for alt i verden! Moste banan og hadde i, men kunne bare glemme det. Prøvde i nesten to uker uten hell, så ga jeg henne heller fruktpurè istedenfor grøt. Ventet et par uker før jeg prøvde igjen, og da gikk det unna! Nå er det ikke noe problem lenger. Kanskje han bare trenger en grøt-pause? Hvis han nekter så voldsomt, blir det jo heller ikke en positiv opplevelse for noen av dere.
murmel1 Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Tips: Jern finnes i andre matvarer enn grøt. Kanskje du kan prøve brødbiter med leverpostei. Brokkoli, spinat, tomat, eggeplomme, gulrotmos, karbonadedeig (tror det skal kokes når de er så små?), erter, bønner og linser inneholder også jern. Husk å gi ting som inneholder c vitamin (juice, kiwi) også for da ta jernet lettere opp. Lykke til:)
mamman-til-madeleine Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Bare en liten ting.... Se du anbefaler juice, men pass på at det ikke er sitrus-juice. Det blir for sterk syre for de aller minste så vidt jeg har forstått.
MammaCecilie Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Min vil ikke ha grøt hvis den er feil temperatur... Du har sikkert tenkt på det, men tenkte jeg bare skulle nevne det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå