Gå til innhold

Gravid??

nussine

Anbefalte innlegg

Jeg har mistanke om at jeg er gravid med nr 4! Har IKM i dag. Spottet litt i går. Men deretter ingenting. Har hatt hodepine i snart ei uke, har vært småkvalm de siste dagene, murringer og stikking/spenn i brystene. Jeg blir 38 år i april. Hvis jeg er gravid, får jeg da automatisk tilbud om fostervannsprøve? Og i hvilken svangerskapsuke utføres den?Ser at noen har snakket om duo-test. Hva er det? Mange spørsmål her, men det hadde vært greit å få vite av noen med erfaring:-)

Skal dra og kjøpe test nå.

Fortsetter under...

Hei nussine!

Alle som vil være 38 år eller eldre ved termin får tilbud om fosterdiagnostikk.Duo test er blodprøver som taes fra mor i forbindelse med fosterdiagnostikk. En måler da et svangerskapsprotein og et svangerskapshormon som produseres i morkaken. ( 2 blodrøver). Konsentrasjonen er ofte annerledes hos foster med kromosomfeil. Kombinert ultralydunersøkelse og blodprøver (duotest) er et tilbud til alle som er henvist til fosterdiagnostikk og det utføres i svangerskapsuke 11-14. Ved ultralydundersøkelsen måles fosterets nakkeoppklaring. den er ofte økt hos fostre med kromosomfeil og hjertefeil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...