Hildemor fra vest Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Lillegutt har lenge godt med luftveisplager. Han står nå på flutide og ventolin morgen og kveld. Etter stadig tilbakevendende feber men lav crp valgte legen å gi ham en kort kur med Betapred. Han har de siste dager hatt usannsynlig mye snørr og slim. Er dette vanlig.Trodde han skulle bli bedre nå jeg. Kan det være at kroppen nå gir slipp på alt for så å bli bedre. Noen med erfaringer
Enknerteiertogenspire Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Hei! Sønnen vår har fått kur tre ganger. Det samme har skjedd med sønnen vår. Betennelsen slipper og slimet kommer lettere opp. Slimet har jo "sittet fast" i lungene uten at han har klart å hoste det opp. Da blir han nok bedre ganske kjapt, det pleier i hvertfall gutten vår:)
<3 coccinelle Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Sønnen min var tre mnd da han fikk det pga falsk krupp lignende hoste. Han fikk bare en engangs dose da. Legen ba med knuse tablettene og blaande med en skje syltetøy.... Han var da tre mnd :-0
Hildemor fra vest Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. februar 2009 Han skulle ta 4 tabletter i litt vann første dag. Hvis ikke han var bedre til dagen etter skulle vi gjennta det. Virker ikke som om han har så mye slim på lungene lenger.Det meste kommer fra nesen.Helt syke mengder med grønnt snørr. Kan det ha vært bihule betennelse tro. Synes det var rart han hadde så lav crp
Enknerteiertogenspire Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Crp forhøyes ikke ved virus tror jeg. De har ikke målt crp på gutten min bortsett fra en gang og da var den normal. Han har fått tredagerskur hver gang. Gutten din kan jo ha både bihulbetennelse og luftveisinfeksjon. Tok dere betapred flere dager?
Hildemor fra vest Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 10. februar 2009 Han hadde forhøyet crp i en 14 dagers periode skjønner du. Da sa de det var virus.Da hadde ha 40 i feber og rask puls. Var innlagt en dag og fikk innhalasjoner med rasemisk adrenalin. Så ble han bedre noen dager men så blusset feberen opp igjen. Det var da vi gikk til legen igjen. Siden crp da var lav og gutten vår hadde tydlige besver ville han gi han Betapred for å komme over kneiken. Dette er nå en uke siden. Han er jo bedre nå men som sagt trodde jeg han skulle vært enda bedre. Har som sagt masse snørr hver morgen og endel utover dagen. Hoster opp litt slim og fremdeles. Kanskje det henger litt ekstra i siden han har Down syndrom lillegutten min. Forholdene er litt trangere hos han.
Enknerteiertogenspire Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Hm... Jeg tror faktisk jeg ville tatt han til legen igjen jeg. Gutten min blir ganske heftig syk når han blir forkjølet og står alltid på ventolin og fluitide. På tross av dette pleier han å bli raskt bedre med kortison. Jeg bare tenker på at kanskje han har fått en ny infeksjon oppå den andre han først hadde slik at han feks trenger antibiotika....
Hildemor fra vest Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 10. februar 2009 Uff får ikke håpe det da. Men de gir ikke antibiotika mot virus infeksjoner. Det var jo derfor han fikk Betapred i stedenfor. Kanskje han skulle hatt en tre dagers kur. Stoffet går jo veldig raskt ut av kroppen har jeg hørt. Pleier sønnen din å bli frisk på få dager?.. Nå har min vært syk i tilsammmen 3 uker
Enknerteiertogenspire Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 Nei, men tenkte kanskje at han hadde fått en bakteriell i tillegg. Får ikke håpe det. Han pleier å bli frisk i løpet av en uke....altså han kan fortsatt være litt forkjølet, men han får puste skikkelig og slimet løsner slik at han klarer å hoste det opp... Han pleier immidlertid å bli fort syk igjen da, så nå holder vi oss helt unna syke mennesker. Det er jo midt i RS sesongen også. Du kan jo ringe legen å høre da så slipper du å bekymre deg:)
Hildemor fra vest Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 11. februar 2009 Hei igjen ville bare si at lillegutt er mye bedre i dag. Ingen snørr i nesen og hoster opp litt slim på morgenen. Så nå får vi som deg holde oss langt unna syke personer så får vi håpe at vi får være friske en stund. Problemet er jom3 åringen som drar med seg alle bassseluskene fra barnehagen så vi får være ekstra nøye med håndvasken. Takk for gode råd;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå