Gå til innhold

Noen nye konkurrenter til Aurelia....

Anbefalte innlegg

Jeg har gått gjennom navneboka igjen og trålet nettsteder på jakt etter andre mulige navn til den lille tulla med Lucas og Noah som storebrødre. Rangering og synspunkter tas imot med takk, og gjerne i forhold til Aurelia....

Alba

Cilla

Cornelia

Elina

Filippa

Julia

Juliane

Madelina

Mathilda

Melina

Ophelia

Othelia

Selma

Det er ti dager igjen til planlagt keisersnitt, det begynner å haste litt med kortlisten, ihvertfall....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139614856-noen-nye-konkurrenter-til-aurelia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg syns Aurelia blir litt hardt på norsk, spesielt hardt i forhold til Lucas og Noah.

1. Selma - nydelig, passer veldig godt til brødrene.

2. Mathilda - nydelig og passer veldig godt, ville skrevte Matilda.

3. Cilla - søtt og lett, passer godt.

4. Filippa - fint og spesielt, kanskje litt for pesielt i forhold til Lucas og Noah.

5. Julia og Elina - fine, lette og søte navn, men liker de bedre med e-ending. Passer godt til brødrenes navn.

6. Othelia - fint, men syns ikke det passer så godt til Lucas og Noah. Liker Otilia mye bedre.

7. Juliane - egentlig fint, men har dårlige assosiasjoner. Passer godt.

8. Madelina - ok, men liker Madelen eller Madeleine mye bedre.

9. Melina - søtt og klinger fint, men forbinder det litt med melena som betyr avføring.

10. Alba, Cornelia, Ophelia - de eneste navna jeg absolutt ikke liker. Syns dessuten de passer veldig dårlig til Lucas og Noah.

Tusen takk for mange flotte tilbakemeldinger!! Jeg leter fremdeles etter navn, men tror nok at "vinneren" er blant disse, nykommerne vinner liksom aldri helt frem uansett. Det er likevel så mye vanskeligere å velge jentenavn enn det jeg trodde det skulle bli etter to gutter......

Annonse

Jeg syns både Aurelia, Alba og Cornelia er nydelige navn som passer godt til søsknene. Lucas og Noah er jo i utgangspunktet utenlandske navn selv om de nå er brukt mye i Norge. derfor syns jeg disse passer godt til. vanskelig å rangere disse tre, syns alle passer like godt. når det gjelder resten av listen din er jeg ikke så veldig begeistret.

Gå for en av disse tre!

Tusen takk for tilbakemelding! Jeg merker at jeg blir veldig glad når noen liker Aurelia og det betyr vel kanskje at det er nettopp dette den lille tulla skal hete, til tross for at det ikke faller i smak hos alle. Lucas falt ikke i smak hos noen i 2000 og i 2008 er jo situasjonen en litt annen, he he... Jeg har jo også tenkt litt på Clara og Isabella, men klarer IKKE å bestemme meg....

Jeg synes også Aurelia er fint! (såframt dere ikke bor i et ÆVrelia-strøk) At navnet er sært som noen sier...vel, husker jeg syntes Lea, Alma og Alva osv var merkelige, er ikke SÅ mange år siden det. For ikke å snakke om Noa, Theo, Lucas, Felix +++ I et slikt selskap synes jeg bare Aurelia høres helt naturlig ut:)

De andre du nevner: liker best Alba og Cilla.

Navn jeg tenker på som i samme sjanger som Aurelia er

Lydia

Eugenia

Ikke at du ba om alternativer, men jeg synes disse er veldig fine!

Synes Aurelia er et pent navn jeg :)

Har på følelsen at det er det "nye" Aurora da,altså var engang et sjeldent navn som ikke mange het - men plutselig ble det kjempe populært. Men jeg synes Aurelia er det navnet som gikk best til guttene :) Cilla synes jeg ikke noe om,vet om katter ved det navnet :P

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...