Gå til innhold

Anbefaller medisinsk abort :) Fin historie hvis du gruer deg.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heia.

Lør tok jeg en medisinsk abort hjemme. :) Det gikk kjempe fint. Satte tablettene kl 06:00 - gikk å la meg igjen. Sovnet en times tid. Våknet rundt syv at jeg måtte på do. Samboeren min våknet også da, så vi ble liggende å prate nesten en time. Da våknet snuppa vår på 5 mnd. Det var da 2 timer siden jeg hadde tatt pillene. Hadde enda ikke merket noe. Reiste meg opp for å gå på do, ALT KOM... En klump.. Så ikke så nøye på den... Merket ingen ting. Ikke noe smerter i det hele tatt. DEILIG!!..

Blødde krafig fram til kl 15:00 - så var det over. Nå har jeg bare litt mensen blødninger. Nå har jeg begynt på p-piller.. Det skal sies at jeg full ammet og gikk på minipiller når jeg nå ble gravid for andre gang.

Det er veldig trist å tenke på d.. Jeg var 6+1 - termin 2 okt. Alltid tenkt at jeg aldri skal ta abort. Men nå ble situasjonen litt spesiell siden snuppa her bare er 5 mnd..Angrer ikke i det hele tatt..

Lykke til alle dere som skal ta abort. :) Trist, men det går bra.

Fortsetter under...

Hei :) Denne historien gjorde meg litt mindre bekymret. Jeg er gravid og skal til legen i morgen for å snakke om abort. Jeg har tenkt på hjemmeabort og nå har jeg bestemt meg helt på at det er det jeg går for. håper det går like bra for meg som for deg. etter min egen utregning er jeg bare 5/6 uker på vei. Er jeg frekk om jeg spør hvordan alt ble gjort. vet man må ta en pille på sykehuset (mifygyne heter den vel) Hvor mange tabletter måtte du ta hjemme?? har lest at noen trenger bare mifygyne. kan dette stemme?

Heia.

Du beklager sent svar.. Var ikke inne her i går. Håper det gikk bra hos legen :):)?

Fikk en tablett på sykehuset, det var egentlig det tristeste av alt.. For når du tar den, da er det slutt liksom. Da er det ingen vei tilbake.. Så den var litt kjip å svelge.

Men selve abort dagen gikk fint. Som jeg har skrevet over her så satte jeg bare 4 tabletter oppi skjeden. Det var som å putte oppi en tampong hvis du skjønner hva jeg mener. Så skal man ligge ca 15 min før man gjør noe som helst.. For at tablettene ikke skal falle ut.. Jeg lå i ca 2 timer jeg. Før jeg måtte på do. Og da kom ALT... En klump, ikke så mye.. Og jeg så ingen ting. For jeg var bare 6+1 dag, så det var likosm ingen ting enda. Selv om hjertet akkurat hadde begynt å slå.. Når jeg leste det kom tårene..

Er spent på hvordan det har gått med deg.. Håper det går fint.

Klemmer

• 2 uker senere...

Annonse

Hei, jeg er i samme situasjon, har valgt abort og var på sykehuset igår og fikk den første tabletten. Skal tilbake om 2 dager. Hvor mye blør man under selve aborten egentlig? Merker man vesentlig forskjell fra vanlig mens blødning? Og hvor lenge blør man under selve aborten? Du sier alt kom på en gang..?

• 1 måned senere...

"Solskinnshistorie" ? Ja guuud så VAKKERT at et par er sammen om å drepe et lite, forsvarsløst barn, og ta fra det livets rett..!

Jeg begriper ikke at folk har hjerte til å ta abort! Og spesielt ikke hvis man allerede HAR barn, og man selv ser hvor nydelige og uskyldige de er! Jeg er målløs!!

TRAGISKE DAME du er............ Herregud så tragisk.. Når jeg fant ut at jeg var gravid på nytt så var lille tulla 5 mnd... Legen advarte meg.. Kroppen var ikke klar for nytt svangerskap så tidlig... Pga MASSE som du ikke har noe med.. TRAGISKE DAME... Ville ikke utsette mitt ufødte barn for noe vondt.. Med å føde mange uker for tidlig.. Sykdommer +++.....

Håper ikke du selv har barn... DU FORTJENER IKKE IKKE...

• 3 uker senere...

Til anonym to innlegg over;

Dersom du ikke har vært igjennom en abort, vurderer det eller ønsker mer informasjon så er ikke dette forumet for deg. Dette er ikke den riktige plassen for å presse ditt personlige syn om abort over på mennesker som allerede sliter og som søker råd.

Du vet INGENTING om hva som ligger bak det tøffe valget mange av kvinnene her tar tatt! Du må lære deg å se lenger enn din egen nesetipp, vise respekt og medfølelse, og tenke på at folk faktisk må sette sin egen helse i første rekke. Ikke minst for å snakke om livssituasjon.

Dette er ikke snakk om en liten baby, men et foster. Hvorfor tror du det finnes lover om NÅR man kan ta abort?

Du er også du er forferdelig feig som buser inn her med dine følelsesløse meninger og ikke engang tør å signere med nicket ditt under det vemmelige innlegget. Syns du kan skrive et innlegg til hvor du signerer med nicket ditt slik at jeg kan sende deg en privat post, jeg har nemlig mye mer å si til deg!

Til Anonym som startet denne tråden;

Takker for at du delte din erfaring om hjemmeabort med meg/oss, det er ikke mange som har fortalt hvordan det var å få utført dette hjemme. Ønsker deg og det lille barnet du har alt godt videre i livet :)

Er veldig enig i innlegget ditt Sanguinary. Jeg hadde egentlig aldri i livet trodd jeg skulle ta en abort, men så satt jeg plutselig der da med verdens verste valg!

Jeg tok min abort i uke 6 og da er det i alle fall ikke noe barn, men det kan bli det...er det som er så vondt. Loven om uke 12 er nok ikke satt uten grunn...det er bl a før hjernen er særlig utviklet.

så bra at alt blei som du ønsket når du engang var i den situasjonen som du var i.

Jeg var på sykehuset i uke 20 med mistanke om rier. Jordmødre og fødselsleger gjør ingenting for å redde fosteret før uke 24/25, så jeg fikk beskjed om at stoppet det ikke av seg selv så blei det faktisk abort utav det.

Så ingen skal ha dårlig samvittighet for at de tar abort. Til og med jordmødre og fødselsleger ser ikke på det som noe baby før uke 24/25.

Så, til anonym som bør holde meningene sine for seg selv, pass på hva du sier når du ikke vet hva du snakker om!!!!

Og igjen så TØR man ikke å vise nick når man skal tråkke ned på andre!!

Ja det er et liv, men hva om det er noe mer avansert en hun gidder å bla opp for hele verden da??

Skjerp deg anonym!!

Abort er aldri enkelt! Og man skal aldri si at man ikke kommer til å havne i situasjonen selv!!

Annonse

Tusen takk for innlegget ditt Sanguinary :):)

Vi har det veldig bra. Snuppa her er snart 9 mnd. Så her er det full fart hele dagen, Moro..

Blir trist når jeg tenker på at jeg skulle ha vært 4 mnd på vei nå, men samtidig vet jeg at jeg gjorde et riktig valg.

Ha en fin vår/sommer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...