Siljevanilje34 Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 Hei, jeg har tenkte å bruke tøybleier på min baby som kommer snart. Jeg lurer på om noen har erfaring med bruk av tøybleier på stranda om sommeren... Går ungen rundt med ullbuksen utenpå da også? Eller bruker dere engangsbleier akkurat på stranden?
Fornøyd med tøybleier Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Barn skal IKKE bruke hverken engangsbleier eller tøybleier i forbindelse med vannet. Bleier suger til seg fuktighet og det har vært dødsulykker i forbindelse med bleier og båt. Bleia gjør at redningsvesten ikke fungerer som den skal og barnet blir snudd med hodet ned i vannet dersom det faller over bord!!! Det finnes badebleier både som engangs og som tøybleier. De holder ikke på tiss, men holder en eventuell avføring inne i bleien til den skiftes. De er tette rundt lårene. Personlig synes jeg tøybadebleiene er MYE finere enn engangs. De i tøy ser ut som ordentlige badebukser. Disse for eksempel: http://www.hippehippo.no/kategori.php?kategori=7 Eller så gikk vel vi nakne når vi var små??? Det er vel egentlig det beste. Å la huden få litt sol og luft Den er jo godt pakket inn resten av året.
Siljevanilje34 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2009 Takk for svar :-) Ja vi gikk vel for det meste nakne rundt om sommeren da vi var små... Og jeg har hørt om barn som har druknet pga redningsvest og bleie, som har blitt snudd opp ned pga bleien... Skumle greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå