Gjest Skrevet 10. februar 2009 #1 Skrevet 10. februar 2009 hva dekker dere bollene med da? Plast eller koppehåndkle? Eller? Dette er siste gangen jeg bruker plastpose ihvertfall!!! Klistrer seg alltid fast til bollene,så de blir flate og stygge! Det andre brettet var det koppehåndkle over,og de var perfekt!
Himmel og hav Skrevet 10. februar 2009 #2 Skrevet 10. februar 2009 Jeg bruker alltid et kjøkkenhåndkle eller til nød håndklepapir, aldri plast, for jeg har samme dårlige erfaringen som deg.
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 jeg lagde de posebollene de selger på Rema,de blå posene.Kjempegode boller! mye kjappere å lage enn å bruke oppskrift. Skjønner ikke hvorfor de skriver på posen at man skal bruke plast!
Himmel og hav Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Jeg har sett TV.kokker bruke plast, men de må ha en annen plast enn meg, for her i huset er det ikke noe annet enn tekstil som gjelder... De posene har jeg ikke prøvd, var de veldig søte?
Tokatter_USA Skrevet 10. februar 2009 #5 Skrevet 10. februar 2009 Moren min bruker alltid plast over deigen, jeg bruker håndkle, men jeg vet ikke forskjellen. Over bollene etter at de er trillet ut bruker jeg ingenting.
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Søte? Jeg vet ikke om jeg skal kalle dem det..Kjempegode ihvertfall! Verd å prøve:)). jeg bruker også 2 poser tørrgjær istedetfor 1 pr.pakke,da blir bollene luftigere:) ca 20 boller pr.pose.
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 ok:).Går kansje an å ikke bruke noe over ja! Det har jeg ikke tenkt på.Trodde ikke de hevet seg da.
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Posene er søte, ja. Akkurat litt for søte.
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #9 Skrevet 10. februar 2009 Jeg dekker dem til med plast under forhevingen, men da ligger jo deigen i en bolle. Jeg dekker dem ikke til under etterhevingen, og det går alltid bra.
mai mammaen til to Skrevet 10. februar 2009 #10 Skrevet 10. februar 2009 over deigen bruker jeg alltid plast.... men når jeg har bakt dem ut pleier eg ikke å heve dem. hever dem i ovnen på ca 80 grader i stede.....da blir dem ekstra store og luftige..
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. februar 2009 #11 Skrevet 10. februar 2009 Dette med dobbelt så mye gjær i baksten er ikke bra, jenter. Det som står i oppskriften er mer enn nok. Skal jeg lage skikkelig god bakst bruker jeg heller mindre gjær, og litt mer tid. Det kjennes på smaken. (Ikke meningen å fornærme noen her, sorry.)
Gjest Gul stjerne Skrevet 10. februar 2009 #12 Skrevet 10. februar 2009 Glemte å si at jeg også har dårlig erfaring med å dekke med plast, bruker tøy eller ingenting.
mayaya Skrevet 10. februar 2009 #13 Skrevet 10. februar 2009 Det er sikkert derfor det står på posen at man kan bruke dobbel Hehe.... Men jeg bruker tøy også. Venninna mi bruker plast. Like fint resultat
Gjest Skrevet 10. februar 2009 #14 Skrevet 10. februar 2009 maibarna : Hvor lenge bruker du å heve bollene når du har dem inni ovnen på 80 grader?? Dette høres ut som en ypperlig måte å heve bollene på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå