Gå til innhold

Jeg har en bekjennelse å komme med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant noen fine sorelsko, la en link litt lenger opp i tråden. 1399,- på Sport og Fritid, $59 på ebay. Hmmm... tror jeg går for ebay! :-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

xxl har til 500. ihvertfall sistgang jeg var der. mine kosta det ;-)

Skrevet

Åh, var det på nettet eller i en "ordentlig" butikk? (Jaja, du skjønner hva jeg mener;)

Skrevet

det var i ordentlig butikk.. hehe.. jeg så på xxl på hjemmesiden dems. de hadde noen ordentlig stygge til 400 opp til størelse 39.

men i butikken jeg har vært i har de finere. mine er sorte, søsteren min sine er brune :-) og de var i større størelser, så sikkert derfor våres kosta 500 og ikke 400.

Skrevet

Jeg vil også ha brune UGGs. De skal jeg bruke til formålet de er laget for, TØFLER (holde beina varme i tørt miljø uten vann og SNØ)

Skjønner ikke hvorfor folk bruker de til vintersko. Og stinkerbelle IGJEN er jeg enig med deg. Fake sko eller fake ting overhodet er fashion kill om ikke crime #1. Forferdelig. Kan man ikke kjøpe ekte, kjøp noe annet som er like pent. Men fake har jeg ingenting til overs for. Det verste er faktisk de som innrømmer at de kjøper det. Sorry.

UGGs er en sommersko oppfunnet i Australia for å holde surfere varme på beina etter en dag i sjøen.

Skoene har verken tå eller hælkappe, og så snart man har tråkket skoen skjev, noe man gjør første eller andre uken alt etter vedlikehold eller mangel på sådan, så er det direkte skadelig for foten.

Dersom du absolutt vil ha UGGs, så kjøp en av vintermodellene deres. Jeg hadde planer om å kjøpe

http://www.uggaustralia.com/no/ProductDetails.aspx?gID=w&categoryID=283&productID=5469&model=Adirondack+Boot+II

men var tomt for str min i butikken som førte de. Så derfor tråkker rundt i et par Diadora vinterstøvler i mink. Utrolig varme og gode. Er de beste jeg har hatt noensinne og så er de pene også. Liker du ikke tanke på mink, finnes de også i syntet men den er ikke like pen...men koster 1/3 av prisen og like varm :)

Kan ellers anbefale curling modellene til Hush Puppies, Clarks og Bally. Der er Hush Puppies best på pris. I tillegg er de fullstendig vedlikeholdsfri, vanntette, pustende, foret med lammeskinn også mot fotsålen og sklisikker såle.

Moonboots fra Diadora og Tecnica er også perfekte til minusgrader. Tecnica sine tåler mest kulde. NB Moonboots skal ikke gå en meter på asfalt. Kun snø og is.

Sorell som stinkerbelle sier har også mange gode modeller. Hadde tatt turen til en sportsbutikk med litt utvalg og tittet der jeg.

Skrevet

Stinker overbeviste meg til Sorel, en kjapp googling senere falt jeg for Sorel Glacier. Ikke så ekstremt grasiøse, men jeg vil være varm og tørr på beina igjen! =)

Men takk for hjelpen alle sammen, jeg var nesten på nippet til å bestille meg noen Uggs i sted. Bra at jeg ikke gjorde det, for jeg hadde angret meg grønn siden jeg har mislikt Uggs intenst de siste 4-5 årene.

Jeg er bare så lei av å fryse på beina mine! =(

Skrevet

uggs skoene mine ble nedtrokket rimelig fort ja. de er nå veldig gode å gå med da. men jeg har ikke de i 1000kr klassen da. kostet 400kr på eurosko.

Skrevet

Jeg har sånne og bruker dem til hverdag og til å være ute å leke i snøen, de er varme og lette å hoppe i :)

Skrevet

Jeg har høye brune UGGs og lave EMU; begger er fantastiske, ikke særlig pene, men varme og gode. Man kan fint gå uten sokker i dem (det er det som var poenget når de i sin tid ble oppfunnet), det har jeg prøvd i minus 20 på høyfjellet :-) Genialt! EMU ene er kanskje hakket varmere.

Var i London i fjor og halve byen gikk rundt i UGGs, så de er nok ikke helt av moten heller.

Jeg kjøpte UGGs ene av en dame fra Amerika på Ebay, de kom til meg på under en uke. EMUene kjøpte jeg på Sheepskinshoes.com og det gikkr askt derfra også.

Skrevet

Noen som vet hvilke butikker i Bergensområde som selger sorel til voksne og barn?

De så jo helt fantastisk ut :o)

Fant noen på Sportsmann til mini, men er litt skeptisk til å kjøpe sko på nettet :)

Skrevet

Jeg kjøpte meg noe dritt stygge uggs, brune sådan. Har ikke angret et sekund, de er varme å deilige. Jeg fryser ikke lengre! HALELUJA!

så får det bare se teit ut, jeg har det veldig bra med mine.

Skrevet

det fins bare en vintersko, NESNALOBBEN!

-oser av integritet!!

Skrevet

ekte UGGs har hælkappe!

Jeg har en annen modell UGG enn de vanlige og de er ufattelig behagelige å ha på! De blir dessverre våte, men skal prøve et par runder impregnering på. Ellers bruker jeg Adidas gore-tex sko som holder meg både tørr og varm, men uten å være så kule og gode som UGGs'ene mine :P

Skrevet

Monajenten : De skoene du nevnte fra Puma,de høres helt ypperlig ut for meg,jeg er ALLTID kald på beina! Hvor kjøpte du dem,altså i hvilken butikk?? Hva kostet de?? De var sikkert steindyre tenker jeg!

Skrevet

Jeg har Uggs og SVERGER til dem,jeg er alltid kald på beina,men disse holder dem varme og er det ekstra kaldt så tar jeg på et par ullsokker i dem:) De er ikke så pene som mange sier,men gooooode å ha på og varmer beina:) Kan jo få dem i mange farger:)

Løp og kjøp:)

Skrevet

UGGs modellen alle referer til når de prater om UGGs har IKKE hælkappe. De nyere variantene har. Derimot tåler de ikke mere fukt enn den andre modellen da begge er laget av semsket og ikke spalt.

Impregnering er noe man skal gjøre FØR man tar skoen i bruk. Til et par UGGs bør man bruke over en hel boks impregnering første gang. Spraye og tørke flere ganger til skoen er mettet. Deretter skal sko som bruker jevnlig d v s oftere enn hver tredje dag, impregneres 1 gang i uken. Man skal ikke gå i samme sko mer enn max tre dager på rad. Dette med hensyn til både skoen og foten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...