Gå til innhold

Keisersnitt og overvektig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei

Jeg tror ikke det skulle ha noe å si, men for sikkerhetsskyld burde du ta dette opp med din fastlege eller jordmor. du kan også ringe direkte til sykehuset du hører til og spørre om å få snakke med fødselsavdelingen og høre med de.

Lykke til

Jeg har hatt både hastesnitt og planlagt snitt, og er overvektig. Har ikke hatt noen problemer etterpå, verken med såret eller noe annet.

Begge gangene har jeg vært på beina og i dusjen samme dagen.

Har aldri fått noen beskjed om at det har vært noen større risiko for meg enn andre ved å ta keisersnitt. Min vekt har vært 100 og 107 kg. ved keisersnitt.

Skal ha planlagt keisersnitt i juli, og gruer meg ikke det minste.

Lykke til!

Grunnen til at jeg spør er fordi da jeg nevnte for legen jeg var hos sist at jeg vurderte om jeg ønsket keisersnitt, da brukte han vekten min imot meg :-(

Men føles litt som om de bruker det de kan for å få oss til å se bort fra keisersnitt.. Ikke vet jeg..

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg fikk beskjed om at overvekt kunne gjøre at såret ikke ville gro noe greit, mageskinnet/fettet blir hengende over såret og forsinke gro-prosessen.

Men eksemplet de nevnte var de som veier godt over hundre kilo da, mine 10 kilo ekstra trengte jeg ikke bekymre meg for, det lille "frimerket" av magehud og fett jeg har hengende på magen var ikke i veien fikk jeg beskjed om.

• 3 uker senere...

Jeg veide 75 kilo når jeg ble gravid,når jeg ble lagt inn 14 dager på overtid veide jeg nok rundt 115,ca! Snittet mitt er utrolig fint,hadde ingen komplikasjoner! Så min erfaring er at det er IKKE NOE problem.. Jordmora jeg går til på kontroll nå,sa arret mitt er utrolig fint! Så det så..:) Lykke til..

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...