tessa888 Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 De små skal jo ha det fra de er 4 uker gammel men hvordan gir dere de det? Lillejenten min hater det og bare skriker og spytter det ut igjen, har prøvd både med skje og liten sprøyte.
Mamma mjaua Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 har gitt gutten min tran fra han var 4 uker jeg også. først ville ikke han heller ha, det rant ut av munnvikene hans. men etterhvert gikk det fint ned med en barneskje:) dyttet det litt godt neddi munnen og lut det renne litt forsiktig ut. noen ganger lurer jeg han litt til å le, da faller det kjempelett ned når han har åpen munn og ler. sånn er det hvertfall med min baby.
husmus &2 Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Jeg bruker sprøyte og det går strålende her. Han svelger det unna og griner på nesen, men null oppgulp. Men nå liker jo ikke din sprøyte så da var det kanskje ikke mitt forslag du var ute etter. Mon tro om du kan blande det i en skvett melk?
Gjest yrild Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Vi tar D-vitamindråper. Da en om dagen er nok, drypper jeg det i munnen til lillemann eller på fingeren min og lar ham sutte på den. Klem
CB-BabyBoy Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Vi prøvde også med liten skje, liten måleskje og sprøyte, men det funka dårlig med tran. Så derfor ble det dråper. Vi har gjort det til en del av kveldsrutinen hans -lillegutt ligger på stellebordet og så drypper vi bare pent inn. Når han var liten, så rørte jeg så vidt ved underleppa hans, da åpnet munnen seg. Nå holder jeg opp flaska og gutten gaper stort Smaker sikkert godt hehe. Vi prøvde igjen med tran senere og det funket med skje da. Men det stinket fiskeslo av hele gutten, oste gjennom huden og alt. Glupingen ble værre, både i lukt og mengde. Jeg taklet ikke det, så derfor får han dråper. Uten klær er tingen med tran, det setter fæle flekker.
CB-BabyBoy Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Yrild - hva mener du med en om dagen er nok? 1 dråpe eller 1 gang?
mamman-til-madeleine Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har gele tiden gitt dråper, for tran nekter jeg plent å dytte i meg selv, så det vil jeg ikke gjøre mot noen jeg er glad i :0) Før dryppet jeg bare rett i munnen, men nå ( hun er snart 7 mnd ) drypper jeg i middagen eller desserten. Går så fint atte.
Leonella777 Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har en sånn liten barneskje og bare heller inn i munnen, står klar med papir for å tøre for litt renner jo ut igjen da... Mini lager bare et rart utrykk i ansiktet, han skjøøner ikke helt enda hva han skal med dette, men dtegpr greit altså!Han får ik seg litt vertfall. Tran ja
mamarama og lille banan Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 vi gir med skje og han liker det faktisk
Gjest yrild Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 Til CS-BabyBoy 1 dråpe 1 gang om dagen :-) Har dere fått beskjed om noe annet? Klem
Lillemille*** Skrevet 10. februar 2009 #11 Skrevet 10. februar 2009 Mini er ikke spesielt glad i smaken av tran, og han er en gulper, og det stinker når det kommer opp igjen. Men jeg vil gjerne gi ham omega i tillegg til d-vitamin. Så jeg tar en t-skje Udos Choice planteomega i middagen hans, sammen med 5 dråper d vitaminer. Da tror jeg han skal få i seg de samme gode stoffene som i tran. Udos Choice har nesten ingen smak eller lukt, så jeg merker det ikke hvis han gulper det opp. På d-vitaminene jeg kjøpte på apoteket står det 5 dråper om dagen, ikke 1. Men det er kanskje forskjell på merkene?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 10. februar 2009 #12 Skrevet 10. februar 2009 D-dråpene vi har er det 5 om dagen av
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 10. februar 2009 #13 Skrevet 10. februar 2009 Jeg gir og D-dråper, de du får kjøpt på apoteket og de skal man gi 5 dråper om dagen. Jeg bare drypper de rett i munnen siden han kun får mm. Når han begynner med grøt så blander jeg det oppi der=)
Mammatil4jenter Skrevet 10. februar 2009 #14 Skrevet 10. februar 2009 Vi også gir D-dråper. Skal innrømme at jeg aldri prøvde tran, for hørte så mye skrekk-historier med gulping og ødelagte klær. Hehe. Så vi gikk for dråper i munnen rett før puppen til hun begynte med grøt, og nå er det 5 dråper på skjeen med grøt hver morgen.
...♥... Skrevet 10. februar 2009 #15 Skrevet 10. februar 2009 Vi gir D-dråper (5 dråper/dag). Prøvde med tran, men det gikk heller dårlig.. Hun ville ikke ha det, og jeg klarte ikke lukten av det, så vi gikk over til dråper istedet, og det går supert:) Men vi glemmer ofte og gi henne dråpene, så det kan gå noen dager mellom hver gang hun får.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 10. februar 2009 #16 Skrevet 10. februar 2009 Her får hun tran på teskje og jeg tror hun syns det er rart, ikke så veldig godt, men det går da ned med litt grining på nesa. Jeg passer på å ikke ta ut skjeen fra munnen før jeg vet hun har svelget. Hun klarer nemlig ikke å spytte det ut igjen sålenge skjea er der Knegg, mamma er smartest foreløpig Smekke (den lekre gule leverposteismekka) og tørkepapir er nødvendige rekvisitter! Hun får også et par teskjeer med ammete og sviskejuice samtidig siden hun har litt problemer med magen. Så her er det følgende rekkefølge: Tran, sviskejuice, tran, ammete, tran sviskejuice, ammete, ammete! Ammete og sviskejuice syns hun nemlig er ganske ok, til og med godt (hvertfall i forhold til tran). Litt av et prosjekt på morrakvisten, men men Det er da hun har tid til å ligge der og få det i seg, så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå