Gå til innhold

Spekemat i selskap -hvor mye trenger vi pr person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha dåp i helgen, og har bestemt oss for spekemat (og karbonadesmørbrød for de som ønsker det), men er så usikker på mengden vi trenger av alt, spesielt kjøttet -er livredd for å ha for lite... hehe

På matprat sine sider står det: til 20 pers: 1,5 kg spekeskinke, 500 g fenalår, 500 g salami og 500 g morrpølse. Jeg syns dette ser lit lite ut, men har jo egentlig ikke peiling... Noen med erfaringer? Vi blir forresten 16 voksne og 2 barn, men tenkte hvertfall jeg måtte ha mat til 20...

Hva tror dere?

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Vi regnet 200 gram per person, og da ble det litt til overs. Men vi hadde mye tilbehør. Blandt annet potetsalat, grønn salat, eggerøre, rundstykker. Og så hadde vi laks. Stor suksess:)

Skrevet

Takk for svar! Jeg syns også 150 g pr pers var lite, så satser nok på drøyt 200 tror jeg... Vi skal ha mye tilbehør vi også, så det gjør jo at det går midre kjøtt men spekemat holder seg godt, så heller for mye enn for lite..

Skrevet

Hvor mye potetsalat/salat/eggerøre beregnet dere pr pers?

Annonse

Skrevet

Eggerøre av tre egg per person og potetsalat av tre poteter per person. Er av typen som er redd for å gå tom for mat:)

Skrevet

Samme her.. Vil ikke at det skal se tomt ut så folk ikke tørr å forsyne seg mer... Forrige gang laget vi stort koldtbord og da regnet vi 1,5 egg pr pers men det går jo mye mer eggerøre til bare spekemat! tror jeg hermer litt etter deg, regner ikke med du hadde for lite mat?

Skrevet

Nei, jeg hadde to restelag:) Men det var jo bare koselig

Skrevet

Har forresten oppdaget noe fantastisk når det gjelder å lage potetsalat. Jeg koker potetene i melk. Det gir de en kremet deilig smak.

Skrevet

Det må jeg prøve! koker du de i bare melk eller en blanding av melk og vann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...