Trøtt som en dupp Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Har prøvd å googlet håndball og graviditet men finner så mange tvetydige svar. Noen mener man kan spille så lenge man er i fin form, mens andre (feks doktoronline) fraråder kontaktsport når man er gravid. Og da er jeg i tvil.. jeg spiller på ingen måte på høyt nivå, men det kan fort bli noen tøffe taklinger og man slenger jo seg noen ganger og deiser i gulvet. Jeg er bare 4 + 2, så alt er veldig nytt og jeg vil ikke gjøre noe galt. Men samtidig haater jeg å lyve og tror med en gang jeg blir gjennomskuet hvis jeg sier jeg har skadet meg utenfor håndballbanen. Jeg kunne godt ha tenkt å blitt med på noen rolige håndballtreninger og unngå kampene, men det skjønner jeg er helt umulig når man vil bevare denne hemmeligheten litt lenger.. Hva mener dere jeg burde gjøre, og er det noen i samme situasjon som har funnet på en genial unnskyldning?
Nangiliama Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Jeg ville tatt kontakt med legen min og spurt om råd først. Vanskelig situasjon du beskriver, for håndball er jo en veldig fysisk sport der man er ganske "på" hverandre hele tiden.. Det kunne kanskje vært mulig å ta en samtale under fire øyne med treneren? Tenker at hvis treneren har vært i "bransjen" en stund så har sikkert han/hun erfaring på området, og gode råd å komme med?
Trøtt som en dupp Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2009 Ja, legen ringer jeg nok i morgen uansett, greit å forhøre seg om risikoen. Får tenke på om jeg skal innlemme treneren i min store lille hemmelighet. Det hadde nok vært det beste, da kan jeg sikkert droppe kamper men fortsatt være med på litt moderat trening noen uker til.. Tusen takk for svar!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 jeg sluttet på håndballen når jeg testet positivt...ville rett og slett ikke ta noen sjanser.ikke skal man hoppe så mye heller, og det kan bli tøffe taklinger... lykke til;-)
gravid84 Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 ring legen å hør...det er ofte det beste! Jeg var selv keeper på et lag i fjerdedivisjon, jeg valgte å slutte med engang jeg fant det ut..livredd for å få en ball i magen. Det sies at du kan spille håndball i tre mnd, men selvfølgegli være mer forsiktig no...det kan jo fort bli ubehagelig for motstandere eller lagspillere hvis noe skulle skje med deg mot all formodning :s Men viktigst av alt, ikke gjør noe du ikke føler deg komfortabel eller vel med...mange på mitt lag, utespillere eller keeper har sluttet med engang, andre har spilt til tre mnd alt er mulig Uansett lykke til med den lille
Pif Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Dette har jeg også lurt litt på.. jeg står i mål i 3 div.. og ønsker veldig å bli gravid... når jeg finner det ut så er det over og ut tror jeg.. er mye harde skudd i mage og kropp.. og fall..
Huldretussa Skrevet 10. februar 2009 #7 Skrevet 10. februar 2009 Hei! Eg er også gravid og handballspeler i 4.div. Fann ut at eg var gravid 14.jan, og har spelt mange kamper etter det. Hørte med lege forrige veke, og ho sa at det var heilt fint å spele handball, men eg trengte ikkje vere den som var aller tøffast i forsvar osv. Spelte to kamper på lørdag, og det gjekk heilt fint. Det einaste er at eg har blitt så stiv og vond i ryggen etter treninger og kamper. Legen meinte dette var pga graviditeten. Derfor kunne det vere lurt å roe ned litt nå. Eg er 7+4 i dag. Så lenge du føler deg i fin form kan du spele handball! Men har lest at det blir fraråda etter 3 mnd. Dette vart visst et rotete svar, men...Lykke til!
Huldretussa Skrevet 10. februar 2009 #8 Skrevet 10. februar 2009 Forresten så sa legen min at det skal et hardt hestespark til for at det skal skje noko gale (spontanabort..) - så trur handball er ganske greit dei første 3 mnd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå