Gå til innhold

Noen som har AD\HD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er ei jente på 12 år som har AD\HD, og jeg lurte bare på om det er noen andre her ute som også har det. Jeg er bosatt i Sandnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har ei jente på 8 1/2 år som har AD/HD. Vi bor også i Sandnes. Kanskje du kan fortelle meg litt om hvordan du har det som AD/HD-er? Det er mulig jeg kan forstå jenta mi enda bedre da. Bruker du medisiner? Hvilke og hvordan virker de på deg? Jenta mi bruker medisiner for lidelsen sin (Concerta) og det hjelper henne veldig mye. Hun har problemer med å styre sinnet sitt og snakker fryktelig mye hvis hun ikke får tabletten. Jeg har inntrykk av at det er enklere for henne å få venner og leke med andre barn nå, etter at hun fikk medisiner. Hvordan har du det med venner? Og hvordan merker du sjøl at du har ad/hd?

Skrevet

Vel, jeg bruker også Concerta. Jeg merker ikke så mye til at jeg har AD\HD, men jeg er også en skravlefoss..... Jeg har det ganske greit med venner og slikt, men jeg er en del usosial. Det kommer kanskje av at jeg også har Asperger, men det kan like fullt komme av AD\HD. Det hender en gang i blandt at jeg glemmer tabletten min, men siden det skjer så skjelden, merker jeg nesten ikke forskjell. Ellers går det ganske greit.

Skrevet

Hei igjen, jeg leker ofte og nå lekte jeg at jeg var mamma til to dokker. Derav nicket mitt. (mamma til to små). Det er jeg som er litt skravlete av og til. Når jeg blir frustrert og det blir jeg passe ofte, snakker jeg nok litt høyt (og vel mye). Jeg merker ikke så godt når jeg ikke tar tabletten min, men det gjør de andre i familien min, skal jeg tro på dem. Men hvis jeg har vært uten tablett i flere dager (eks i ferier), blir jeg ganske urolig. Selv om jeg tar tabletten min, blir jeg ofte urolig i kroppen spesielt om kvelden, da sitter jeg ofte og trommer på bordet. Dessuten er jeg ganske utålmodig av meg. Og jeg liker ikke noe særlig å gå i butikker å se på klær. Bare når jeg kan bestemme meg fort. Eller jeg vet at vi kjøper til meg. Hade!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...