Gå til innhold

Er det bare meg som utelukkende gleder seg til fødselen???

Anbefalte innlegg

jeg gleder meg sinnsykt til fødselen, og er kjemperedd for at jeg av en eller annen grunn skal bli snytt for den og må ta keisersnitt.

Jeg er 2. gangs fødende og den føste fødselen var så klart da positiv for meg. Ikke at fødselen var enkel på noen måte. Smertene fortrenger man jo, men jeg vet jo at det gjør jævlig vondt... Men gleder meg så sinnsykt til det nærmer seg termin, spenningen, kommer det til å skje i dag? Kjenne etter vondter som kan indikere at noe er på gang. Og når det endelig skjer, gå hjemme og ta tiden til hjelp, ringe føden etter hvert og si i fra at vi kommer snart... Turen til sykehuset, forhåpentilg bekreftelse på at vi har ventet lenge nok, innleggelsen... Og gleder meg til smertene også på et vis, gleder meg i alle fall til å overkomme de igjen og føle meg som urkvinnen! Om mest av alt til øyeblikket hvor lille kommer ut og blir lagt på brystet mitt. Den første ammingen, bare ligge å se på henne... Titte ut av vinduet og bli forundret over at verden tikker videre som om ingenting har skjedd. Lille vennen min har jo kommet til verden, vet de ikke det??? Jeg har født og vært igjennom en urolig prestasjon som jeg er skikkelig stolt av!!

Så urolig flott det er å sette ett nytt liv til verden! Et mirakel, verken mer eller mindre! Og at millioner av kvinner har gjort dette før meg, tenker jeg ikke på en gang. Jeg er bare stolt over hva jeg har klart, og gir meg selv en velfortjent hyllest i ren lykkerus!!!

Fortsetter under...

Så bra sagt!! Jeg føler det akkurat på samme måte. Jeg fikk en gutt 13.01 og selv om det var sykt vondt og jeg grein i mange dager etterpå i det jeg husket hvor vondt det var, gleder jeg meg sinnsykt til neste gang. Jeg er utrolig stolt over at jeg har klart å bringe et barn til verden og føler selv at jeg taklet fødselen på en bra måte. En flott opplevelse og faktisk gøy!! :))

Helt enig!!

Dette er 2.barnet. Den første fødselen var ikke enkel nei, den var lang, det var klipping og sugekopp osv osv.

Men jeg skal si jeg føler med snytt hvis det ender med keisersnitt av en eller annen grunn! For å være uten den opplevelsen, det kunne jeg ikke tenke meg! Det er virkelig det største jeg har opplevd!

Så flott å høre noen som er så positive til fødselen!

Jeg er gravid med nr 1, og vet dermed ikke helt hva jeg går til. :) Men fra å grue meg skikkelig i begynnelsen av svangerskapet, virker alt mye mindre skummelt nå.

Jeg gleder meg også til å få oppleve å føde, og bli kjent med disse urkreftene det snakkes om.

Så er jeg så utrolig nysgjerrig på hvordan lillemann ser ut at jeg holder på å gå fra vette. Gleder meg utrolig til å holde han for første gang. Håper jeg klarer å være like positiv under fødselen også! :)

er gravid med nr 2. fikk en gutt på mars o8- og fødselen gikk som en drøm!:) kom meg igjennom den uten no form for bedøvende hjelpemidler. Gleder meg masse til denne fødselen her også:D men er sikker på at jeg angrer på å ha sagt og skrevet det, under de verste riene!xD men pytt-pytt! vi får noe så utrolig vakkert ut av smertene:))

Annonse

Jeg fødte for første gang for 5 uker siden og selv om det var ubeskrivelig vondt, håper jeg virkelig ikke det var siste gangen. Følte nesten litt sorg da jeg slettet tlf nummeret til føden fra mobilen min i dag. Var så spennende å gå og vente på fødselen og ikke mindre spennende da det var i gang. Hadde først en veldig koselig natt hjemme med ganske hyppige, men ikke så vonde rier. Tv, pc og strikking.. Interessant å kjenne kroppen jobbe. Etterhvert ble det jo mer intenst, men beholdt motet oppe hele fødselen, takket være to fantastiske jordmødre og en god ledsager. Fødte neste natt etter over et døgn med rier, men det var bare de siste 8-9 timene som var intense. Neste gang(hvis det blir flere) er målet å komme meg i badekaret, hadde så utrolig god effekt av varme risposer og varm dusj. Bare gled dere, så sant det foregår uten fare for liv og helse er fødsel en helt fantastisk opplevelse!!

• 2 uker senere...

Gleder meg også vanvittig! Kan nesten ikke vente til termin, selv om det er flere måneder til ennå!!

Har hatt en naturlig fødsel uten smerte før, og er kjempespent på om jeg klarer det en gang til! Anbefaler alle som ønsker å føde naturlig, å ta en kikk på den psyko-profylaktiske metode, eller fødsel uten smerte, for å si det på godt norsk.

Jeg gleder meg faktisk veldig mye til fødselen, selv om den er et stykke unna enda.. Jeg har født vanlig og med KS og begge deler var en stor opplevelse som jeg gleder meg til å føle på igjen. Vet enda ikke om det blir KS eller vanlig fødsel, men for meg var de to fødslene likeverdige og spesielle på hver sin måte.

Gleder meg til å reise på sykehuset og jobbe mot det store resultatet hvor man til slutt blir velsignet med et vakkert barn som tar fokus bort fra all smerte..

Ja denne gangen gleder jeg meg virkelig for nå vet jeg hva jeg går til og det skal bli stort å bli mamma på nytt:o)

jeg er første gangs fødenen og veit ikke ka jeg kommer til for har ikke født før men jeg glede meg voldsomt telle nesten dager.. regne med det gjør svin ondt og jeg kommet til og bli helt utslitt og hyl og skrik av smerte , men det gidd jeg ikke tenke på engang da dette er smerte som bare varer en periode og når man ser d lille banet man så lenge har ventet på så e alt vekke .. en lykke følelse jeg glede meg til og bli kjent og se det barnet jeg og min kjære har skapt..

sier bare lykke til ,til alle sammen !!! blir en fin tid frem over=)

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg gledet meg enormt både første og andre gangen.

Første gangen viste jeg ikke hva jeg gikk til, men hadde bare spente og gode følelser for fødselen.

Fikk en drømmefødsel så ikke rart jeg gledet meg til nr to.

Det viste seg å bli en kjapp opplevelse.

Jeg ble begge gangene snytt for spenningen med å ta tiden på rier og å gå hjemme å vente. jeg har aldri blitt kjørt av mannen min til sykehuset.

Så frem med spenning på å få gå hjemme å ta tiden med nr 2 da jeg allerede var innlagt med nr 1 da fødselen startet, men sånn gikk det ikke.

Fra jeg lurte på om jeg skulle begynne med middagen til jeg hadde født så gikk den en time

Jeg tar meg i å ønske meg flere barn fordi jeg har så lyst til å føde igjen

Jeg går med nummer tre i magen,, da jeg ventet min første sa min venninne at jeg aldri ville komme til å ha barn igjen og at det var vondt som helvete,,, ikke visste jeg hva jeg gikk til , men bestemte meg for at rett skulle hun fanken meg ikke få, og var positiv til alt som skjedde gjennom svangerskapet og gledet meg til fødselen,,, i hvor mange år har kvinner født barn? ikke noe unormalt i det,, jodlet da vannet gikk og sang gun`s and roses på vei inn til sykehuset,, både første mann og andre mann kom som rakketter og var begge ute på ett par timer, men rakk hverken det ene eller det andre av smertestillende jeg hadde planlagt så bra noen av gangene:-/, skal ikke påstå at det ikke er vondt for det er det, men hællemeg,,,, gjør det gjerne i gjen, vi tåler da litt,, med god støtte fra siden av sykesengen og en positiv innstilling tror jeg det skal gå bra ,, også denne tredje gangen=)

Jeg er bare 10 uker på vei med nummer 1, så aner jo ingenting om dette egentlig, men har begynt å glede meg også til selve fødselen etter å ha lest bl.a. Liv Nylanders bok og masse på nett.. Men er nervøs også! Derfor er det kjempefint å lese om andres positive erfaringer. Takk takk! :)

Førstegangsfødende her og skjønner ikke hva folk snakker om når de gruer seg sånn;) Har termin i 5juli og er så utålmodig no atte.. Vil så gjerne komme i gang og gleder meg til å kunne holde lillegutt i armene mine;)

Har sett utallige fødselsfilmen på skolen og får tårer i øynene hver gang,det er jo så nydelig.. Det å bære frem ett nytt liv og litt smerte må vi alle igjennom.. Det vil alt være verd det når jeg får lillegutt på brystet<3

Fødselen er en fantastisk begivenhet som er vanskelig å sette ord på ja.. Det er så klart vondt, men for min del ble det å jobbe med smertene og ta i mot dem veldig viktig og hjalp veldig! Hver rie, nærmere målet - utrolig rikt å oppleve en kropp som fungerer, samspill med den vordende pappa´n og selve forløsningen når babyen kommer ut.. Det er så stort! Kan nesten ikke vente - 4 uker igjen;)

(Å ja - jeg er også redd for å måtte ta keisersnitt, men har hørt så mange snakke positivt om det også - så jeg tror man må prøve å tenke positivt uansett hvordan babyen kommer til, he he.. Ut kommer de..)

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...