Gjest Siklerotte Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Liker det veldig godt - men jeg forbinder det litt for mye med en særing jeg kjenner, så tror ikke jeg kunne brukt det selv. Tenker også på en karakter i en bok jeg leste av Erlend Loe en gang - og hun var jo også sær, så ja, forbinder det med særinger. Hehe.
MirandaC Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Liker det ikke. Jeg forbinder det med de Barbie filmene, ''Barbie i Nøtteknekkeren'', ''Svanesjøen'' osv. Minner meg om Rapunzel, Antoinette, osv. Ikke det som er grunnen til at jeg ikke liker det, men synes navnet er stygt.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Er det Muleum du har lest? I så fall, det var der jeg hørte navnet for første gang (riktignok noen år siden) - tror forresten hun skrev Constance :-)
Mammas lykkebarn Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Klarer ikke helt å bestemme meg...både fint og tungt navn:)
Gjest Siklerotte Skrevet 9. februar 2009 #6 Skrevet 9. februar 2009 Jah, den eneste boken av Erlend Loe jeg har likt. Hun skrev det Constance ja - og det gjør de to jeg kjenner som heter det også.
Raggis Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 Syntes egentlig det er et fint navn, men forbinner det med naboejenta fra jeg var liten. Hun hadde utstående ører, så hun ble kaldt constanse sjimpanse..
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Tenker på Constance Ring av Amalie Skram. Hun også skriver det med to c-er. Men jeg syns det virker rart å skrive både k-lyd og s-lyd med c, når vi har helt greie bokstaver for de lydene vi vil ha sagt, så jeg ville skrevet Konstanse.
Vannmann35 Skrevet 9. februar 2009 #11 Skrevet 9. februar 2009 Det er for tungt synes jeg, alla Borghild og Åslaug....
Vipsenmamma Skrevet 10. februar 2009 #12 Skrevet 10. februar 2009 Tungt og bastant uansett hvordan du staver det.
krabbelure Skrevet 24. februar 2009 #13 Skrevet 24. februar 2009 Jeg synes det er et flott gammelt navn. Hadde selv lyst til å kalle min datter det, men min mann syntes det ble for mange stavelser. Ville ha skrevet det: Konstanse. FAren min hadde en tante ved dette navnet. Hennes klengenavn som jeg også synes høres koselig ut var tante Stanse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå