Gjest Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Jeg lurer på hvorfor man kan miste melka? er det noen spesielle årsaker? Hvordan merker man det?
KarinB Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Noen bare mister melken sin, ferdig med det. Eller iallefall produserer så lite mengder at det ikke fungerer med ammingen. Det er en artikkel om dette på flaskeposten.org.under forsknings delen der. Det er på samme måte noen overproduserer melken også, og har altfor mye. Det er helt naturlig og rammer uvilkårlig. De som prøver å si noe annet har ikke peiling for å si det sånn! Man kan selvfølgelig si at det er stress og div andre ting som feil amestilling/tak. MEN, har man lite melk så begynner man å stresse. Og da blir det litt feil å si at det er stresset som gjør det. Og de fleste har vel etterhvert også utelukket stilling og tak.Jeg satt i 1 måned og ammet hver time med 45-60 minutters lange amme perioder. Skulle få opp produksjonen, bestemte meg for å legge alt annet til side. Funket ikke, jeg produserte rett og slett ikke nok. Han ble aldri forsynt. Så gav jeg han mme, og han ble en helt annen baby. Plutselig begynte han å sove lengre lurer på dagtid, våknet ikke alltid med et skriiik og jammer etter mat. Vi fikk tid til å kose oss, og jeg fikk tid til å dusje og ordne meg. Et helt annet liv! Takk til mme!!!! Tenk, før i tiden hadde man ammekvinner som kom hjem til folk og gav brystmelk fra sine bryst til andres unger, fodi produksjonen var for lav. Dette var en helt akseptert sannhet før i tiden, at noen produserte for lite. Leser du bøker om oppdrett av katter/hunder så får du lese: begynner kattene og mjaue og pipe mye og virker utilfredse produserer nok katten for lite melk, og du må da gi tilskudd. man kan jo ikke si til katten at den stresser, ahr feil tak og stilling vel?? hehe
ainapost Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Godt svar, KarinB! Skriver under på det:O)
Mrs. Charming Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Det var godt å lese. Begynner å minke her og poden har akkurat rundet to måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå