Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen foreslo dette, og sa han syntes det var et feminint, kort og pent navn. Hvorden oppfatter dere dette da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig assosiasjoner til dronningen (selvfølgelig) som jeg oppfatter som striks og konservativ. Navnet blir tantete og egentlig litt harry for meg.

Skrevet

Syns det er relativt stygt. Hjelper lite at dronningen heter det.

Skrevet

Jeg liker Sonja godt, det er feminint uten å bli dillete.

Tenker også Sonja i reisen til julestjernen:-)

Fingerer godt internasjonalt.

Akkurat no oppfattes det av enkelte som litt tantete, akkurat som mange av dagens poppisnavn gjorde for 6-8 år siden.

Jeg tor Sonja er blant navnene som vil komme tilbake innen ti år, så vil dere være i forkant og liker navnet, så ta Sonja!

Skrevet

Sonja er et nydelig navn. Jeg tenker på Sonja i Reisen til julestjernen og på Sonja Henie. Dronningen er da ikke den eneste med dette navnet.

Skrevet

Liker ikke. Ikke stygt, men litt tantete, ja ;P

Skrevet

Synes det er ganske fint, tenker på Reisen til julestjernen og Sonja Henie. Samt dronningen. Absolutt ikke dårlige assosiasjoner :-)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Forbiner det med mørke jenter (kjenner to av utenlandsk opprinnelse hvor begge heter Sonja) - og igjen to norske jenter, hvor begge er mørke. Så for meg er det et navn som egenlig bare kler mørke jenter, hehe. Men sånn generelt sett liker jeg det ikke, og har aldri likt det.

Skrevet

Jeg synes det er fint navn i seg sjøl - uten å tenke på andre personer. Men både dronning Sonja og Sonja Henie (og Sonja i Reisen til julestjernen ;-)) er jo sterke personligheter... Ellers forbinder jeg det med den russiske forfatteren Tolstoj (kona hans het det). Sonja er en russisk variant av Sofie...

Skrevet

Ja, enig med mannen din, det er feminint, kort og pent. Det kommer sikkert snart tilbake. Men dere får være forberedt på en del reaksjoner hvis dere velger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...