Marzipan Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Hei! Endelig er vi i gang! Har fått time på Riksen til forsamtale 16. februar, og er kjempespente på alt som venter oss. Når kan vi vente oss å begynne på medisiner etter forsamtalen? Noen som kan fortelle litt om hva som kommer til å møte oss? Hilsen
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Hei:) En spennende tid dere har i møte:).. Gynekologen min henviste meg til Riksen i begynnelsen av oktober. 19 november var vi til forsamtale.Fikk da beskjed om at vi ikke kunne forvente oss noe uttak før etter uke 7. Ringte inn mens som avtalt 2-3 sykluser, og fikk etter hvert plass i uke 10,så det er litt ventetid der nå. Jeg starta på nesespray 28 jan. Sprøytestart 20 februar. UL-kontroll 25 feb, og uttak/innnsetting av egg uke 10. (det nærmer seg:)!!) Da vi var til samtale i nov, ble jeg ganske skuffa fordi det var litt ventetid...man har liksom venta en hel del før man endelig har kommet så langt som til Riksen kan du si....synes det virka som en evighet til medisinstart...men det har gått greit allikevel....utrolig hvor godt vi alle her inne blir til å takle venting!! Så nå er vi endelig i gang med vårt 1. IVF-forsøk...Vi har fra før av en datter sammen som er 8 1/2 år.(som vi lagde helt på egenhånd ved første forsøk uten prevensjon).Men ikke like lett denne gangen. Vært prøvere i 3 år nå. Laparoskopert jan-08 uten betydelige funn. Gått på 2 Pergotimekurer med Ovitrelle eggl.sprøyte uten hell. Så nå håper vi på at vi skal klare å få et barn til ved hjelp av IVF. Tilbake til Riksen...Vi var veldig spente på forsamtalen. Ble veldig godt mottatt av en sykepleier som fortalte litt om hva vi skal igjennom(dette ble gjort sammen med 3 par til tilstede). Deretter var jeg og mannen min inne hos legen.Ble tatt ultralyd av meg b.la. Den legne vi var hos var et fabntastisk menneske, som tok seg god tid til oss og virket oppriktig interessert i at vi skulle føle oss godt ivaretatt der, noe vi gjorde i høyeste grad:)Positiv opplevelse:)...og de sykepleierne jeg treffer på telefonen(ventetid på ca 1/2 hver gang jeg ringer da men..)er supersøte og hjelpsomme og forståelsefulle.. Hadde vært kos å høre litt mere om deg.. Masse lykke til:):)
Marzipan Skrevet 10. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. februar 2009 Hei Snuppis74! Takk for utfyllende svar :-) Nå nærmer det seg jo virkelig for dere, blir spennende å høre hvordan dette går. Håper dere slipper flere forsøk ;-) Vi har vært prøvere i ca 3,5 år. Har ingen barn fra før. Svømmerne er ikke på topp, så for oss blir det aktuelt med ICSI. Vi sendte også søknad i oktober, men etter langt om lenge kom svaret fra Riksen: søknaden var mangelfull og måtte sendes på nytt Alle opplysninger var egentlig sendt inn, men fastlegen hadde ikke sendt det skjemaet de krevde. I tillegg måtte vi ta noen ekstra blodprøver. Innkallelse til forsamtale kom forrige uke, så når det først skjedde noe, skjedde det fort. Håper såklart å kunne begynne på medisiner allerede denne syklusen (skal til forsamtale omtrent 14 dager før neste mens), men det er vel tvilsomt. Lykke til med 1. IVF! Jeg skal følge med på deg :-)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 11. februar 2009 #4 Skrevet 11. februar 2009 Håper dere kommer raskt i gang:) ..og jeg skal følge med på deg også :)Lykke til på forsamtalen:)
Søskenhåp adopterer Skrevet 12. februar 2009 #5 Skrevet 12. februar 2009 Det er visst ingen ventetid på Riksen nå, annet enn "teknisk". Det tar jo tid med prøver, papirer, vente på mensen.... Da jeg begynte der i 2005 var det 6 mnd. ventetid.
Marzipan Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2009 Oioi, er det sant? Håper det stemmer altså! Takk for svar, nå blir det enda mer spennende på mandag!
j77 Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 hvordan går det? jeg er spent på ventetid..vi skal bli henvist snart..
see* Skrevet 18. mars 2009 #8 Skrevet 18. mars 2009 Mitt første førsøk gikk galt nå. Fikk da beskjed om at det ikke er ledig før uke 27.... Veeeldig lenge til!
Marzipan Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2009 j77: det er mye spennende som venter oss. Forsamtalen gikk fint, men dessverre er det lengre ventetid enn vi hadde håpet. Har holdt av tid for uttak/innsett i uke 25. Da er det ganske nøyaktig 1 år siden vi kontaktet fastlegen for utredning. Ting tar tid! see*: så leit at første forsøk ikke gikk veien. Ventetiden er laaang ja, men i mellomtiden er det jo påske, mai med masse fridager, det blir lysere og varmere ute og masse å glede seg over :-) Også begynner vi jo på medisiner noen uker før. Jeg prøver å leve så normalt som mulig, og tenke minst mulig på det som skal skje. Har ikke helt gitt opp håpet på å klare det på egenhånd i mellomtiden, uten å ha store forventninger.
j77 Skrevet 18. mars 2009 #10 Skrevet 18. mars 2009 vi er ikke henvist ennå vi, men sambo skal til purvis i neste uke, og jeg venter på gyn time, så jeg håper det går fort..men vi har bare vært samboere i litt over ett år:: og ikke registrerte før august:-( kanskje vi må vente ett og ett halvt år da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå