Top of the hill Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 I forrige uke hadde jeg litt lyserød utflod, det kom ikke noe blod, bare lyserødt(rosa) sammen med utflod. Dette har jeg hatt tidlig i begge svangerskapene mine, og lurer på om jeg kanskje kan være gravid igjen... Tulla er bare 3 mnd, og jeg har ikke fått mensen igjen enda, så sansynligheten er vel egentlig liten, men jeg er litt nervøs :-( ...noen som har noen meninger?
Makko med to små gutter Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Det er vel "bare" å teste ;-) Er den negativ vil jeg anbefale deg å begynne med prevensjon.... Men ja det er lite sannsynlig, men det hender.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Det er en del kriterier som skal til for at fullamming er prevensjon god nok i seg selv. Det må f.eks aldri gå mer enn 6-8 timer mellom hver amming uansett når på døgnet. Første eggløsningen kommer alltid før første mens så jeg ville tatt en test for sikkerhetskyld.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har en prinsesse på 5 mnd... Har akkurat blitt ferdig med mensen nå(1 mensen siden jeg ble gravid) Har ikke brukt noe form for prevensjon annet enn at jeg ammer fullt. Det kaller jeg det iallefall selv om snuppha sover hele natta(fra 11 om kvelden til 8 om morgonen uten mat) Jeg blødde i 6 uker etter fødselen før det stoppet opp. Siden har jeg hatt litt lyserød utflod flere ganger... Det kan rett å slett være fordi kroppen regulerer seg. Om det gikk mer enn 3 timer mellom ammingen så kunne jeg blø litt. Helt merklig..Men dette er kroppens måte å si ifra at den regulerer seg tilbake til normalen. Dessuten er det lite sannsynlig at du er gravid om det kun er 3 mnd siden fødsel.Kroppen bruker opp til 4 mnd på å komme tilbake til normalform. Men om du har vært veldig aktiv i sexlivet så ikke nøl med å ta test.
Gjest Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Jeg ville tatt en test. Jeg har en venninne som ble gravid da førstemann var 6 uker gammel. De vet hvilken dag hun ble gravid på fordi det var den eneste gangen de hadde sex i løpet av den mnd. Nestemann ble født i begynnelsen av det neste året, så hun slapp å ha 2 barn født det samme året. 10 mnd er det mellom de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå