_Line81__ Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 i hvilke tilfeller bruker dere sukkervann til de små?
Aggie Bird Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Jeg har brukt det et par ganger, når han har skriki i over en time av tydelige magesmerter (luft i tarmene). Fungerer som smertestillende, så han roer seg raskt da. Men jeg prøver alle vuggemetoder, smokk, et bad etc før jeg tyr til sukkervannet da. Men er kjempeglad man har den muligheten! :-)
frk-fryd Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Når det virker somhun har vondt/luft i magen, men får ikke opp rap. Når hun ikke roer seg lett med stryking på rygg, ligge på mage osv. Da gir jeg 2 ml sukkervann med sprøyte. Hun begynte raskt å gape villig og patte i seg sukkervannet, så hun liker det visst. og så fungerer det med en gang. (Hvis ikke, er det ingen vits å gi mer, for da er det ikke det rette). Men nå er det sjeldnere og sjeldnere, for hun er blitt 3 mnd, og har ikke så mye magevondt lengre:) Husker forresten at vi noen ganger ga brødrene mine sukkervann på flaske omtrent som mme, hvis de ble sultne før mamma kom hjem når jeg passet de. Men da var de litt større enn jenta mi er nå.
Babyønske �� Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Jeg bruker det også når han har skreket en stund pga luftsmerter. Stort sett roer han seg etterpå. Jeg leste en plass at man ikke skal bruke det forebyggende, men gi det når man ser behovet.
frk-fryd Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 Ja det funker bare når hun er godt igang å skrike.. synd det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå