Gå til innhold

Togtur med småbarn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal ut langtur på tur med barnet på 1,5 år.

Noen som har gode reisetips til småbarn på toget?

Gruer meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om strekningen har Familievogn!

Da får du en kupe som du deler med ett annet barn (plass til barnevogn i kupeen), samt at det er et lekeareale utenfor. Men du må bestille, kupeene er populære. Jeg reise med vår ettåring 3 timer, det gikk kjempefint. Lykke til!

Skrevet

Har reist med en 6 mnd gammel og en på 3 år fra bergen til oslo t/r i julen, og vi hadde familievogn. Det gikk kjempefint! I de nye togene er familievognen laget til med en liten tv-krok der det vises film, så er det noen bøker og sånn der. I de eldre tog-typene er det mer et lekerom med ribbevegg og tjukkasmatte og sånn. Storebror ble sååå skuffet over at det ikke var klatrevegg, men ristet raskt av seg skuffelsen:)

Du må ringe nsb og booke familievogn-plass. du får ekstraplass til vognen din.

Skrevet

Kan berre slege meg på det dei andre seier: Sørg for å få plass i familievogn, og viss det er ledig - få deg plass i barnevognkupé. Det kostar kr 50,- ekstra (gjorde i alle fall det då eg reiste frå Bergen til Oslo i fjor) og du får då eit dobbelsete med plass til barnevogn rett ved sida av for deg sjølv. Det er to dobbelseter og plass til to vogner i kupéen, og det er dør som kan lukkast, og gardiner som kan trekkast for.

Supert å kunne ha det litt fredleg f.eks. når ungen skal sove.

Vi har reist tur/retur Bergen/Oslo to gongar, ein gong var det meg og lilletuppa (då 5 mnd), andre gongen var det meg og mannen, lilletuppa (6 mnd) og storebror (2 1/2). Men obs - då vi reiste alle fire var det berre eg og babyen som fekk vere i vognkupéen, mannen min og eldste fekk plass i leikevogna. Men sjølvsagt kunne vi gå fram og tilbake og bytte på det.

God tur, mine opplevingar med tog og småbarn gjer at eg ikkje ein gong vurderar å kjøre bil til Oslo, det er betydeleg enklare å ta tog, foretrekker faktisk tog framfor fly og :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...