Anonym bruker Skrevet 9. februar 2009 #1 Skrevet 9. februar 2009 Hei! Skal ut langtur på tur med barnet på 1,5 år. Noen som har gode reisetips til småbarn på toget? Gruer meg...
Sarah70-har 2 gull Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Sjekk om strekningen har Familievogn! Da får du en kupe som du deler med ett annet barn (plass til barnevogn i kupeen), samt at det er et lekeareale utenfor. Men du må bestille, kupeene er populære. Jeg reise med vår ettåring 3 timer, det gikk kjempefint. Lykke til!
brooklyn Skrevet 10. februar 2009 #3 Skrevet 10. februar 2009 Har reist med en 6 mnd gammel og en på 3 år fra bergen til oslo t/r i julen, og vi hadde familievogn. Det gikk kjempefint! I de nye togene er familievognen laget til med en liten tv-krok der det vises film, så er det noen bøker og sånn der. I de eldre tog-typene er det mer et lekerom med ribbevegg og tjukkasmatte og sånn. Storebror ble sååå skuffet over at det ikke var klatrevegg, men ristet raskt av seg skuffelsen:) Du må ringe nsb og booke familievogn-plass. du får ekstraplass til vognen din.
Ranveig R Skrevet 10. februar 2009 #4 Skrevet 10. februar 2009 Kan berre slege meg på det dei andre seier: Sørg for å få plass i familievogn, og viss det er ledig - få deg plass i barnevognkupé. Det kostar kr 50,- ekstra (gjorde i alle fall det då eg reiste frå Bergen til Oslo i fjor) og du får då eit dobbelsete med plass til barnevogn rett ved sida av for deg sjølv. Det er to dobbelseter og plass til to vogner i kupéen, og det er dør som kan lukkast, og gardiner som kan trekkast for. Supert å kunne ha det litt fredleg f.eks. når ungen skal sove. Vi har reist tur/retur Bergen/Oslo to gongar, ein gong var det meg og lilletuppa (då 5 mnd), andre gongen var det meg og mannen, lilletuppa (6 mnd) og storebror (2 1/2). Men obs - då vi reiste alle fire var det berre eg og babyen som fekk vere i vognkupéen, mannen min og eldste fekk plass i leikevogna. Men sjølvsagt kunne vi gå fram og tilbake og bytte på det. God tur, mine opplevingar med tog og småbarn gjer at eg ikkje ein gong vurderar å kjøre bil til Oslo, det er betydeleg enklare å ta tog, foretrekker faktisk tog framfor fly og )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå