Gå til innhold

Når skal man ta klyster???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det ikke er alle sykehus som tilbyr klyster, så skal ordne med det selv i tilfelle.

Men når i fødselsforløpet skal man ta det? Med det samme man kommer til sykehuset eller like før man har full åpning??

Kanskje dumt spm, men...

Skrevet

Jeg fikk det ved 4 cm åpning, de sa om jeg hadde lyst på klyster så var det for det nå.

Skrevet

Jeg tror dette har noe med at hvis du tar det for tidlig eller for sent så kan dette forstyrre åpningsfasen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dette sier helsenet.no:

Klyster settes dersom fosterhodet er festet. Det er nemlig slik at endetarmen bør være mest mulig tom når barnet fødes for å unngå at avføring i bekkenet hindrer hodet i å komme ned under fødselen. Klysteret hindrer også tilgrisning av avføring når barnet presses ut. Dersom fødselen er nært forestående når du kommer inn i avdelingen, droppes klysteret.

Skrevet

Med første mann fikk jeg det når jeg hadde 1 cm åpning, men sporte etter det selv for jeg hadde ikke fått til å gå på do på mange dager

med nr 2 ga de meg det når jeg hadde 7 cm åpning og vannblemmen sto i spenn i åpningen og det var ikke et bra trekk fra jordmoren, det er det værste jeg har vært bortig....ble tilslutt sittende i senga over et bekken med lystgass masken for at jeg skulle takle det + riene hehe litt av et syn når vanne gikk oppi bekkene og vannet sprutet rundt på hele fødestuen hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...