Gå til innhold

Hva slags bleier bruker deres små gutter?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt her bruker nå libero 2, men den lekker igjennom alt nesten hver gang han bæsjer (som er noen ganger i døgnet). Han veier i underkant av 5kg så tror muligens 3´ern blir litt stor, men må vel prøve den ut.

Hva slags bleier bruker/brukte dere på deres nyfødte gutter?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss kommer det så og si også alltid utenfor - men han har veldig flytende avføring. Har alltid brukt libero, og kommer til å fortsette med det. Det kan godt hjelpe å skifte til nr. 3 - her er vi allerede på 4 - men han er 14 uker :)

Skrevet

Her har vi stort sett brukt Pampers 1. Prøvde å gå opp til Pampers 2 men den ble for stor. Han er 4 uker og var knapt 4 kg før helga.

Her lekker det stort sett også gjennom hver gang, både oppover og nedover.

Prøvde Libero 1 for et par uker siden, men var ikke helt fornøyd med den heller, syns de var så stive. Hadde tenkt å prøve de igjen, men hvis det lekker gjennom den også, så er det jo ikke vits. Får vel bare leve med lekkasje da, og la vaskemaskina fortsette å gå dagen lang:-)

Skrevet

HI: Pampers 3 er fra fire kg og oppover. prøv den :)

vi bruker Libero 3 til mini på snart 6 kg. begynte å bruke den når han tippet 5 kg. det er mindre lekkasjer nå :)

Skrevet

Ja, må nok prøve noe annet enn den vi bruker nå hvertfall!:)

Skrevet

Sønnen min veier 6,5 kg, og er 12 uker. Han har brukt libero nr. 3 en stund alt.

Skrevet

min gutt er to uker og vi bruker pampers nr 1, tror den har lekket EN gang.. han veide 3325 for en uke siden..

Skrevet

Vi sleit også med mye lekkasjer med Libero - både 1 og 2. Nå bruker vi Pampers 2 og ikke en eneste lekkasje:) Han veier ca 5,7kg nå og har fortsatt "litt å gå på" med Pampers 2. Brukte bare Libero på storesøster og var knallfornøyd med dem da. Forskjell på gutter og jenter? Anyone?

Skrevet

Fab4: Såvidt jeg husker var vi mest fornøyde med Libero da jenta vår var baby, men det funker ikke like greit nå med gutten vår...:)

Skrevet

Etter endel nattelekkasjer med Libero gikk vi over til Pampers. Tror faktisk adldri vi har hatt lekkasje med den. Har inntrykk av at den sitter noe bedre rundt bena fordi den er endel tynnere enn Libero. Bruker fremdeles 2 selvom han nok er i ferd med å bikke over 6 kg. Har kjøpt en pakke med Newborn 3 i dag, men tror nok jeg fremdeles kan tyne en uke eller to til med 2.

Skrevet

Vi bruker libero 4 på gutten vår som er 7,5-8kg :) har bare brukt libero hele tiden, prøvd noe pampers, men føler dem blir fortere våre igjennom.

Har ei venninne som er veldig fornøyd med coop sine bleier, hun opplevde lekkasje på både pampers og libero.

Har også prøvd landlord sine, var sån ok fornøyd med dem :)

Skrevet

Lillegutt veier 6.3 kg og bruker strl 3 i Pampers. Gikk over fra strl 2 når han var ca 5.9 kr for da var det lekkasje hver gang han hadde avføring...den er vel opp til 6 kg så det var vel ikke så rart. Hjalp veldig å gå opp en strl, nå er det kun lekkasje hvis han ikke har bæsjet på leeenge og hvis bleien er våt og full av tiss fra før.

Er ikke noe glad i Libero sine bleier, synes de er stive i forhold til pampers sine som er mye mer elastiske og myke=)

Skrevet

Småtten min bruker Libero 2. Han har veldig løs avføring, men vi har bare hatt to bittesmå lekkasjer så langt, så vi er fornøyde. :)

Småtten er forresten fire uker gammel, og var 4170 gr i går.

Skrevet

Nå føler jeg med ett at vi gjør noe veldig galt for poden på 3 1/2 måned bruker libero 2, men den er ikke for liten, lekker aldri og poden er veldig fornøyd. Men han bæsjer 4 bleier i løpet av dagen som regel, så da slipper vi kanskje de største bleiene som dere andre, vet ikke hva annet det kan være jeg!!! Han veide 2 600 ved fødsel og nå vet jeg ikke hvor mye han veier, skal til legen på torsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...